تلویزیون هواوی در راه است: 65 اینچ OLED با 14 اسپیکر!

0
2092
تلویزیون هواوی در راه است: 65 اینچ OLED با 14 اسپیکر!

شرکت هواوی که تا به امروز در بسیاری از حوزه‌های دیجیتال از تجهیزات مخابراتی و شبکه‌های موبایلی گرفته تا گوشی‌های هوشمند و تبلت و لوازم جانبی، پردازنده‌های اسمارت‌فون و لپ‌تاپ‌های مختلف حضور داشته است حالا ظاهرا قصد دارد به زودی در جوزه جدیدی در زمینه تلویزیون OLED نیز وارد شود؛ تلویزیون هواوی که امروز اطلاعاتی از آن در پوستر رخنه کرده از این محصول در دسترس قرار گرفته البته اولین تجربه هواوی در این زمینه نیست اما مشخصات آن داستان جالبی را روایت می‌کند. طبق این اطلاعات، تلویزیون هواوی با نام Huawei Smart TV X65 عرضه شده و در آن از یک پنل 65 اینچی OLED استفاده شده که اولین تلویزیون OLED هواوی به حساب می‌آید.

تلویزیون هواوی در راه است: 65 اینچ OLED با 14 اسپیکر!

جذابیت‌های تلویزیون هواوی البته به همینجا ختم نشده و همانطور که از شرکت فناوری مدرنی مثل هواوی انتظار داریم، چیزی فراتر از یک تلویزیون عادی انتظار ما را می‌کشد. طبق اطلاعات قابل استخراج از پوستر این دستگاه، یک دوربین 24 مگاپیکسلی برای تماس تصویری و دیگر کاربری‌های تصویری این تلویزیون در نظر گرفته شده که در مواقع نیاز به صورت پاپ‌آپ از جایگاه خود در مرکز قاب بخش بالایی، خارج می‌شود. سنسور تعیین نور محیط برای تنظیم طبیعی رنگ‌ها،‌ از دیگر جذابیت‌های این دستگاه است و در زمینه سیستم‌عامل نیز طبق انتظار ظاهرا از پلتفرم Hongmeng OS هواوی (که سال پیش صحبت‌هایی در مورد جایگزینی آن با اندروید در بحبوحه بحران با گوگل به گوش می‌رسید) استفاده شده است.

تلویزیون هواوی در راه است: 65 اینچ OLED با 14 اسپیکر!

ریچارد یو مدیرعامل هواوی در رابطه با این تلویزیون از شیوه جدیدی برای کنترل سخن می‌گوید که برخی آن را به کنترلرهای حرکتی مشابه آنچه در گوشی‌های سری Huawei P40 رخ داده، تعبیر می‌کنند و برخی دیگر نیز از تشخیص حالت‌های کاربر (pose tracking) و حتی دنبایل کردن حرکات چشم با واحد پردازش عصبی هواوی، صحبت به میان آورده‌اند.

در نهایت در بخش صوتی این تلویزیون از 14 اسپیکر استفاده شده که در زیر آن قرار دارد. جزییات دیگری در مورد Huawei Smart TV X65 در دسترس قرار ندارد اما ظاهرا به زودی جزییات کاملی از این تلویزیون منتشر خواهد شد.

منبع

ارسال یک پاسخ