ماه دیگر منتظر موبایلی با دوربین 192 مگاپیکسلی باشید!

0
2538
ماه دیگر منتظر موبایلی با دوربین 192 مگاپیکسلی باشید!

جنگ مگاپیکسل‌ها که دیر زمانی پیش از این با شدت و حرارت بالایی بین سازندگان گوشی‌های موبایلی در جریان بود و چند سال پیش جای خود را به موارد دیگری مثل اندازه صفحه‌نمایش و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه داده بود در یکی دو سال گذشته با عرضه سنسورهای 48، 64 و حتی 108 مگاپیکسلی کاملا احیا شده و حالا ظاهرا باید منتظر یک دوربین 192 مگاپیکسلی موبایلی در یک ماه آینده باشیم. این رقابت را که سونی با معرفی سنسور 48 مگاپیکسلی فوق محبوب IMX586 آغاز کرد، سامسونگ با شدت بیشتری ادامه داد و سال قبل به جز دو سنسور GM1 و GM2 با وضوح 48 مگاپیکسل، دست به ساخت سنسور 64 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GW1 (حاضر در اسمارت‌فون‌های مختلفی از جمله Redmi Note 8 Pro) و پس از آن دو ورژن مختلف از سنسور 108 مگاپیکسلی خود با نام‌های ISOCELL Bright HMX (حاضر در Mi Note 10) و ISOCELL Bright HM1 (حاضر در Galaxy S20 Ultra 5G) را معرفی نمود.

حالا طبق اطلاعات Digital Chat Station در شبکه Weibo ظاهرا قرار است ماه آینده یک دوربین 192 مگاپیکسلی در قالب یک گوشی هوشمند ناشناس در دسترس قرار بگیرد. دیگر تکه اطلاعاتی که در این زمینه منتشر شده به نوع پروسسور دست اشاره دارد که منبع خبر، آن را SM7250 یا همان Snapdragon 765 معرفی کرده است. پروسسور سیگنال تصویری یا ISP این پروسسور در حقیقت نیز از وضوح دوربین 192 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند اما این پشتیبانی تنها برای یک عکس خام و فوری بدون سیستم‌های پیشرفته پردازش مولتی فریمی و HDR است و هنوز مشخص نیست که در صورت استفاده از این پروسسور برای گرفتن یک عکس 192 مگاپیکسلی، نتیجه کار تا اندازه می‌تواند با کیفیت باشد.

ماه دیگر منتظر موبایلی با دوربین 192 مگاپیکسلی باشید!

از نکات دیگری که این پردازنده، در مورد خود دستگاه افشا می‌کند باید به کلاس کاری آن اشاره کرد که مدلی در رده میانی و نه در دسته پرچمداران بوده و پشتیبانی از 5G نیز به احتمال قوی از جمله امکانات آن خواهد بود. این نخستین باری نیست که صحبت از دوربینی با این وضوح بالا به میان می‌آید و پیش از این نیز کوالکام از پشتیبانی Snapdragon 865 از دوربین‌های 200 مگاپیکسلی سخن به میان آورده و به همکاری این شرکت با شرکای آن روی سنسوری با این وضوح اشاره کرده بود.

منبع

ارسال یک پاسخ