تاسیس کارخانه جدید اسمارت‌فون سونی در تایلند

0
3286
معرفی z5 و Z5 compact تا پیش از ifa 2015

اوضاع و شرایط پیچیده و البته نچندان مساعد بخش موبایل سونی این روزها بر کسی پوشیده نیست و خود شرکت نیز تلاشی برای پنهان ساختن این شرایط از خود نشان نمی‌دهد. سونی اما با وجود مشکلات فراوان اقتصادی در این بخش همچنان به تلاش خود برای بقا ادامه می‌دهد و در جدیدترین تلاش در صدد ساخت کارخانه جدیدی در کشور تایلند برآمده است.

این کارخانه ساخت اسمارت‌فون که در استان Pathum Thani تایلند تاسیس می‌شود دومین تلاش سایت کارخانه‌ای بزرگ این شرکت ژاپنی در خاک تایلند به حساب می‌آید. کارخانه قبلی پیش از این در جریان سیل ویرانگر سال 2011 به طور کامل بسته شده بود ولی بار دیگر سونی قصد دارد شانس خود را در این کشور آسیایی امتحان کند. سونی با سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در این واحد کارخانه‌ای قصد دارد که تولید انبوه اسمارت‌فون‌ در این کارخانه را در ابتدای سال مالی 2016 آغاز کند.

تاسیس کارخانه موبایل جدید سونی در تایلند

شرکت سونی از نزدیک به 20 سال پیش تاکنون هیچ کارخانه موبایل جدیدی را تاسیس نکرده است و آخرین بار در جریان تاسیس کارخانه موبایل در سال 1995 در شهر پکن چین تنها 51 درصد در سرمایه‌‌گذاری شراکت داشت اینک پس از 20 سال سونی قصد دارد تمامی سرمایه‌‌گذاری را خود انجام دهد به امید اینکه شرایط بحرانی این برند (با ثبت ضرر عملیاتی نزدیک به 1.8 میلیارد دلار در سال مالی منتهی به مارچ 2015) با اقداماتی از این دست مرتفع شود. چندی پیش Kazuo Hirai مدیر اجرایی سونی یک سال دیگر به بخش موبایل این شرکت برای خروج از بحران یا در نظر گرفته شدن راه‌های جایگزین دیگر فرصت داده بود.

منبع

ارسال یک پاسخ