بازگشت اندروید: ممنوعیت هواوی 90 روز به تأخیر افتاد

0
1614
بازگشت اندروید: ممنوعیت هواوی 90 روز به تأخیر افتاد

کمتر از 48 ساعت پیش بود که رسانه‌‌های خبری معتبر دنیا از تعلیق گواهی اندروید گوگل شرکت هواوی خبر دادند و پس از آن شرکت‌های آمریکایی دیگری مثل کوالکام و اینتل نیز با پیروی از دستور اجرای ریاست‌جمهوری آمریکا فعالیت‌های آینده خود با این شرکت چینی را به تعلیق درآوردند. تا به امروز راه‌حلی برای برطرف کردن ممنوعیت هواوی که آینده این شرکت و البته درآمد سرشار گوگل از میلیون‌ها گوشی‌های به بازار ارائه شده این برند را در هاله‌ای از ابهام قرار داده، ارائه نشده اما امروز خبری امیدوارکننده‌ای در این رابطه به گوش رسید که شاید پیش‌زمینه‌‌ای برای حل اختلاف بین گوگل و هواوی و البته در سطحی بالاتر مابین آمریکا و چین باشد. طبق این خبر،‌ دپارتمان تجاری آمریکا (US Commerce Department) امروز تصمیم گرفته است تا ممنوعیت هواوی در دستور قبلی برای خرید اقلام آمریکایی را برای 90 روز به تأخیر بیندازد.

هواوی در این دوره 90 روزه می‌تواند در راستای بهبود شبکه و ارتقاء نرم‌افزاری محصولات خود مثل گذشته اقدام به خرید و تهیه کالای آمریکایی نماید البته به گفته رویترز این تعلیق ممنوعیت هواوی، هنوز امکان تهیه کالای آمریکایی در جهت ساخت محصولات جدید را در اختیار این شرکت قرار نمی‌دهد و بدین‌منظور نیاز به گواهی تأییدیه‌ای وجود دارد که به احتمال قریب به یقین به هواوی تعلق نمی‌گیرد.

این تعلیق طبیعتا شامل گوگل و سیستم‌عامل اندروید نیز شده و هواوی در این فاصله امکان ارائه آپدیت‌های اندرویدی برای گوشی‌های فعلی این شرکت را خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که فرجه 90 روزه ارائه شده برای هواوی به زمان ارائه نسخه نهایی اندروید Q نیز ادامه پیدا می‌کند یا خیر امری که در صورت تحقق نیافتن، چالش عظیمی را به این شرکت چینی تحمیل خواهد کرد. این زمان تعلیق طبق فرجه فعلی در 19 آگوست 2019 به پایان می‌رسد و می‌توان امیدوار بود که تا آن زمان،‌ آمریکا و چین مشکلات تجاری خود را به طور کامل مرتع کرده باشند.

منبع

ارسال یک پاسخ