چرخش سامورایی: گوشی‌های سونی را زیر آب نبرید!

3
2901
تغییر سیاست سونی در قبال گوشی های ضد آب

بدون شک یکی از بزرگ‌ترین برگ‌های برندها سونی در بازار به شدت شلوغ و پر مهره اسمارت‌فون‌های اندرویدی، قابلیت ضد آب گوشی‌های سری Z‌ و برخی دیگر مدل‌های این سازنده است. در این قابلیت همانطور که پیش از این نیز در تبلیغات سونی به وفور مشاهده شده است می‌توان گوشی را به مدت 30 دقیقه در اب به عمق 1 متر فرو برد. اینک اما ظاهرا نظر سونی عوض شده است!

اکثر گوشی‌های مقاوم سونی از جمله اعضای جدید سری Z5 با استاندارد مقاوم‌سازی IP68‌ ارائه می‌شدند. در این استاندارد، عدد دوم یعنی 8 به امکان غوطه‌ور ساخت دستگاه در آب به عمق 1 تا 1.5 متر برای 30 دقیقه اشاره دارد و طبیعتا با پاس کردن این استاندارد توسط گوشی‌های سونی نباید مشکلی در قرار دادن گوشی در آب (خالص و پاک) وجود داشته باشد اما ظاهرا به دلیل اینکه برخی از کاربران به هشدارها در زمینه بسته بودن تمامی درپوش‌های گوشی عمل نکرده، دستگاه را در عمقی بیشتر از 1 متر فرو می‌برند یا از آن در آبی غیر خالص (همچون آب دریا) استفاده می‌کنند سونی تصمیم به تغییر شرایط وارانتی خود در این زمینه گرفته است.

تغییر سیاست سونی در قبال گوشی های ضد آب

 

در سندی که در این مورد در صفحه پشتیبانی سونی آمده است از کاربران خواسته شده که گوشی خود را در زیر آب نبرند و از آن در این حالت استفاده نکنند. در این حالت و در صورتی که به این هشدار sony توجه نشود این شرکت تعهدی در قبال گارانتی گوشی آب خورده نخواهد داشت. البته نگفته پیداست که تمامی گوشی‌های دارای درجه‌های IP68 و بالاتر این برند هنوز در برابر پاشیده شدن آب با شدت و یا حتی زیر آب رفتن‌های سریع‌ (در صورت پوشیده بودن پورت‌ها) با مشکل خاصی روبرو نمی‌شوند اما ظاهرا این شرکت ژاپنی رعایت کردن جنبه احتیاط را به متحمل شدن خسارت در این زمینه ترجیح داده است.

منبع

3 دیدگاه

  1. همیشه برام سوال بود چرا اپل گوشی هاشو ضد اب نمی کنه. فکر کنم اینجا دلیلش روشن شد. یه امکان تقریبا بی خود اضافی هست. این برای موقعی خوبه که ما تصمیم بگیرم دارای آبشش شده و در دریا و رودخانه اونم تا عمق ۱٫۵ متری زندگی کنیم

  2. این طور تبلیغ کردن برای برند بزرگ سونی خیلی میتونه خطرناک باشه، خه چرا وقتی یک ویژگی هیجان‌انگیز و مهم رو نمی‌توانید کامل بسازید، تبلیغش می‌کنید و مردم رو به دردسر و خسارت می‌اندازید.

  3. کاملا درسته من گوشیم z1 -برای تست انداختمش توی به سطل اب و به چه راحتی اب رفت داخلش با اینکه دربهاش کاملا بسته بود و گوشیم سوخت پس عزیزان گول حرفهای سونی رو نخورید .

ارسال یک پاسخ