تلویزیون‌های هوشمند تایزن سامسونگ در بازار ایران

0
1618
ارائه تلویزیون هوشمند تایزنی سامسون به بازار ایران

مدت زیادی از رونمایی سیستم عامل تایزن (Tizen) توسط سامسونگ در دنیا نمی‌گذرد که این سیستم عامل در قالب تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به بازار ایران آمد. سیستم عامل تایزن که پس از سال‌ها تحقیق و توسعه معرفی شده، بنای اصلی مفهوم اینترنت اشیا محسوب می‌شود که اخیراً توسط مدیران ارشد سامسونگ معرفی شده است.

گفتنی است سرمایه‌گذاری عظیمی برای این سیستم عامل انجام شده است، تا جایی که بر اساس اعلام سامسونگ از سال 2016 تا 2017 میلادی تمامی تلویزیون‌های هوشمند این شرکت بازار از سیستم عامل تایزن استفاده خواهند کرد.

سیستم عامل تایزن، نگرانی دوستداران اندروید در مورد سازگاری با اپلیکیشن‌های رایج موجود در بازار را نیز برطرف کرده و از آنجاکه یک سیستم عامل لایه باز (open source) است، امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در آن ممکن است. شاخصه دیگر تایزن، سرعت بالای این سیستم عامل است که باعث افزایش بهره‌وری و عملکرد بهتر دستگاه‌ها می‌شود. به این ترتیب، محدودیت‌های سیستم عامل قدیمی تلویزیون‌های هوشمند که مبتنی بر لینوکس بوده است نیز برطرف شده است؛ همچنین با امکان ارائه اپلیکیشن‌های تخصصی برای این دستگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود با ظهور تایزن تلویزیون مفهومی فراتر از دستگاهی برای تماشای شبکه‌های گوناگون باشد.

تایزن - ارائه تلویزیون هوشمند تایزنی سامسون به بازار ایران

در تلویزیون‌های مجهز به تایزن، علاوه بر تفاوت در سیستم عامل، تغییرات زیادی نیز در نمای پنل دسترسی به ویژگی‌های هوشمند دستگاه‌ها وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت همان‌گونه که در بالا نیز اشاره شد سرعت بالای دسترسی به محتوای مورد نظر است که ریموت کنترل پیشرفته این دستگاه کارایی آن را دو چندان کرده است. با فشردن دکمه اسمارت بر ریموت کنترل، اپلیکیشن‌ها روی نواری در پایین صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود. سهولت در اشتراک‌گذاری محتوا بین تلویزیون و دستگاه‌های هوشمند از دیگر ویژگی‌هایی است که پیشرفت چشم‌گیری در این زمینه به‌شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ