سامسونگ شیوه اسلوموشن 960 فریم گلکسی S9 را توضیح داد

0
2516
سامسونگ شیوه اسلوموشن 960 فریم گلکسی S9 را توضیح داد

اسلوموشن 960 فریم در ثانیه با اینکه سال گذشته توسط سونی در اکسپریا XZ Premium معرفی شد اما حضور آن در گلکسی S9 و S9 پلاس به محبوبیت بیشتر این ویژگی و دیده شدن آن توسط کاربران بیشتری منجر شد و اینک سازندگان دیگری از جمله هواوی نیز در P20 و P20 Pro از این ویژگی استفاده کرده‌اند. شرکت سامسونگ امروز، شیوه انجام این ویژگی در گلکسی S9 و S9 پلاس و تفاوت‌های ایجاد شده در دوربین این دو گوشی نسبت به گلکسی نوت8 را توصیف کرده است.

اسلوموشن 960 فریم در ثانیه سری S9 در ظرف 0.2 ثانیه انجام می‌شود که پس از برداشت، این 0.2 ثانیه می‌تواند در زمان 6 ثانیه برای شما پخش شود. سرعت پخش در این حالت 30 برابر آهسته‌تر از ویدئوهای عادی ست و سامسونگ به شما امکان ساخت یک فایل GIF از این ویدئو، برعکس کردن پخش و تکرار یک صحنه را می‌دهد.

سامسونگ شیوه اسلوموشن 960 فریم گلکسی S9 را توضیح داد

چالش اصلی سامسونگ برای ساخت این اسلوموشن 960 فریم در ثانیه‌ای به این واقعیت بر می‌گردد که سنسورهای CMOS دوربین‌های مدرن تقریبا همگی نور را به صورت ترتیبی و یک پارچه (Sequentially) دریافت می‌کنند که این شیوه در نرخ‌های بالای برداشت تصویر به اختلال نوری منجر می‌شود و به منظور حل این مشکل چاره‌ای جز طراحی یک سنسور فوق سریع که اختلال را به حداقل برساند نیست. در مقایسه با نوت 8، سرعت سنسور در این حالت باید به چهار برابر ارتقا پیدا کند.

در S9 و S9 پلاس تقریبا به همان صورتی که در XZ Premium سونی شاهد آن بودیم از یک طراحی 3 لایه که شامل سنسور CMOS، مدار خوانشگر سریع و حافظه اختصاصی DRAM می‌شود استفاده شده که امکان برداشت اسلوموشن 960 فریم در ثانیه را فراهم می‌کند.

منبع

ارسال یک پاسخ