معرفی XPS 15 پیشرفته جدید شرکت Dell

0
1686
معرفی XPS 15 پیشرفته جدید شرکت Dell

سری لپ‌تاپ‌های XPS 15 شرکت Dell از جمله پر مخاطب‌ترین و محبوب‌ترین نوت‌بوک‌هیا فعلی بازار به حساب می‌آیند که در طی نسل‌های مختلف در سال‌های گذشته به بازار ارائه شده‌اند. جدیدترین محصول این خانواده یعنی نسخه 2018 دل XPS 15 امروز به صورت رسمی از سوی این شرکت معرفی شد که در آن تغییر بزرگی از لحاظ طراحی دیده نمی‌شود اما تمامی نکات مهم و ارتقاء‌های مورد انتظار از یک نوت‌بوک پیشرفته در این مدل به کار گرفته شده است.

Dell XPS 15 مثل گذشته دارای یک صفحه‌نمایش 15.6 اینچی ست که در دو وضوح فول اچ‌دی یا 4K‌ ارائه شده که هر دو دارای روشنائی 400nits هستند اما ویژگی لمسی تنها در پنل 4K ارائه شده است. در این مدل دو پورت USB 3.1 (با سرعت 5Gbps) از نوع معمول یا Type A در نظر گرفته شده و یک پورت HDMI و یک کارت‌خوان SD‌ دارد. جک هدست و پورت Thunderbolt 3.0 دیگر پورت‌های ارتباطی دسگاه را تشکیل می‌دهند. به گفته PCWorld، این پورت‌های تاندربولت اینک به جالت چهار لاینه ارتقاء یافته‌اند که سرعت تبادل بیشتری را نشان می‌دهد.

معرفی XPS 15 پیشرفته جدید شرکت Dell

گزینه‌های در دسترس برای حافظه داخلی دستگاه شامل یک SSD با ظرفیت 128GB همراه با یک هارد 1 ترابابتی، یک هارد یک ترابایتی تکی یا یک حافظه SSD تکی که ظرفیت آن از 256 گیگابایت تا 1 ترابایت قابل افزایش است می‌شود. یک نکته منفی در این میان این است که اگر هریک از دو گزینه اول که شامل هارد دریاو هستند را برگزینید، به دلیل اینکه فضای بیشتری در بدنه به آن احتصاص پیدا می‌کند، ظرفیت باتری از 97Whr مدل سوم به تنها 56Whr کاهش می‌یابد. حافظه SSD این مدل از نوع M.2 است و در نتیجه حجم چندانی را روی بورد دستگاه به خود اختصاص نمی‌دهد.

بزرگ‌ترین تغییر در Dell XPS 15 بدون شک به بخش پردازشی این سری تعلق دارد که از پروسسورهای سری H شش هسته‌ای اینتل بهره می‌برد که در پائین‌ترین ورژن یعنی نسخه 999 دلاری Core i5-8300H آغاز شده و می‌تواند تا پروسسور Core i9 که همین چند روز پیش برای لپ‌تاپ‌ها معرفی شد نیز ادامه پیدا کند. رم دستگاه تا 32 گیگابایت قابل ارتقا است و در حالی‌که نسخه پایه این مدل بدون گرافیک جداگانه عرضه می‌شود، در بالاترین چینش به گرافیک Nvidia GTX 1050 Ti بر می‌خوریم. پیش‌خرید این لپ‌تاپ از حدود 10 روز دیگر در وب‌سایت Dell آغاز می‌شود و احتمالا به زودی شاهد حضور این مدل‌ها در بازاز خواهیم بود.

منبع

ارسال یک پاسخ