ماشین پرنده پورشه متولد می‌شود؟

0
2808
ماشین پرنده پورشه متولد می‌شود؟

صحبت از یک ماشین پرنده نه‌تنها در طی سال‌های اخیر بیش از پیش به گوش می‌رسد بلکه از سال‌ها و دهه‌های گذشته همواره قرن بیست و یکم با این کانسپت یعنی ماشین پرنده همراه بوده است. پیش از این شرکت‌های مختلفی از جمله ایرباس و Uber تلاش‌هائی رو برای ساخت یک ماشین پرنده که به عنوان نمونه به صورت تاکسی برای حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار بگیرد آغاز کرده‌اند و حالا ظاهرا باید شرکت آلمانی پورشه که زیر مجموعه‌ای از کمپانی بزرگ فلکس‌واگِن به حساب می‌آید را نیز به این لیست اضافه کرد. اطلاعات جدید در این مورد به نقل از رویترز منتشر شده که در آن از فعالیت پورشه و ورود آن به عرضه رقابت در زمینه تاکسی‌های پرنده و سرویس‌های اشتراک سفرهای هوائی صحبت شده است.

ماشین پرنده پورشه متولد می‌شود؟

خبر رویتزر از هفته‌نامه آلمانی Automobilwoche magazine و از قول ریاست بخش فروش پورشه، Detlev von Platen نقل شده که در آن وی این‌گونه می‌گوید : «این [موضوع] خیلی با اهمیت خواهد بود. اگر من [بخواهم] از کارخانه پورشه [واقع] در Zuffenhausen به فرودگاه اشتوتگارت رانندگی کنم اگر خوش‌شانس باشم حداقل به نیم ساعت [زمان] نیاز دارم. پرواز [اما] تنها به 3 دقیقه و نیم [برای انجام این کار] نیاز دارد». در گزارش این مجله آلمانی همچنین آمده است که ماشین پرنده پورشه چند کنترل معدود را در اختیار مسافران قرار می‌دهد اما آنها برای کنترل پرنده نیازی به گواهینامه پرواز ندارند چرا که کل عملیات در این خودروی پرنده به صورت خودکار و اتوماتیک انجام خواهد شد.

نگفته پیداست تا عملی شدن این رویا و بیرون آمدن اولین خودروی پرنده از در کارخانه پورشه زمان زیادی باقی ست اما صرف صحبت در مورد این موضوع می‌تواند به عنوان یک نکته کاملا مثبت و نشانه‌ای از علاقه خودروسازان بزرگ به وارد شدن به مبحثی که سال‌ها رویای بشر بوده است تلقی شود.

منبع

ارسال یک پاسخ