جادوی ZenFone 6: دوربین چرخشی، قیمتی رویایی!

0
3235
جادوی ZenFone 6: دوربین چرخشی، قیمتی رویایی!

داستان صفحه‌نمایش‌های فول‌اسکرین بدون ناچ و حاشیه‌‌ای که به نوعی از شر دوربین سلفی در بالای صفحه‌نمایش خلاص شده‌اند، نخستین بار سال گذشته از Vivo NEX آغاز شد و پس از آن هولدینگ BBS یعنی برندهای ویوو، Oppo و وان‌پلاس آن را در گوشی‌های متعددی مثل Vivo S1 Pro، اوپو F11 Pro و البته OnePlus 7 Pro‌ به نمایش گذاشتند. این روند موفقیت‌آمیز در Huawei P Smart 2019 نیز تکرار شد و دیگر شرکت‌ها نیز به صرافت طراحی شیوه‌های جدیدی برای حذف دوربین‌های سلفی از بالای پنل افتادند. سامسونگ با گلکسی A80 و ساختار موتوری خاصی، دوربین‌های بخش پشتی را با بالا آمدن قسمت پشت دستگاه، در اختیار کاربران برای عکاسی سلفی قرار می‌داد و حالا ایسوس با ZenFone 6 رویکرد تازه‌ای را در این کلاس مطرح کرده است.

جادوی ZenFone 6: دوربین چرخشی، قیمتی رویایی!

ZenFone 6 از یک صفحه‌نمایش 6.4 اینچی IPS LCD فول اچ‌دی پلاس با نسبت 19.5:9 برخوردار است که حاشیه‌های اندکی در کناره‌ها داشته و از همه مهم‌تر فاقد ناچ یا شکافی از هر نوع در بالای پنل است. این طراحی در قیاس با ZenFone 5 و ZenFone 5z سال گذشته که ناچ بزرگی در بالای صفحه‌نمایش داشتند، پیشرفت بزرگی به حساب می‌آید و جایگاه ایسوس در این بازار را به خوبی ارتقاء می‌بخشد.

جادوی ZenFone 6: دوربین چرخشی، قیمتی رویایی!

دوربین‌های دوگانه پشت دستگاه شامل یک واحد 48 مگاپیکسلی f/1.79 اصلی و یک دوربین 13 مگاپیکسلی واید می‌شود. دوربین اصلی گوشی مثل دیگر 48 مگاپیکسلی‌های بازار موبایل که این روزها به وفور در بازار یافت می‌شود در حالت عادی دارای پیکسل‌هایی با ابعاد 0.8 میکرون است و با ترکیب چهار پیکسل در هم و رسیدن به وضوح 12 مگاپیکسل، سایز پیکسل‌ها در آن به 1.6 میکرون می‌‌رسد که برای برداشت تصویر در نور کم شرایط ایده‌آلی دارد. دوربین 13 مگاپیکسلی این مجموعه نیز جذابیت بالایی داشته و میدان دید 125 درجه‌ای آن بسیار وایدتر از نمونه‌‌های مشابه به نظر می‌رسد.

جادوی ZenFone 6: دوربین چرخشی، قیمتی رویایی!

اگر به دنبال دوربین سلفی در ZenFone 6 هستید باید بدانید که دقیقا همین دوربین‌های اصلی، وظیفه برداشت سلفی را بر عهده دارند! در این گوشی با کمک یک Stepper Motor یا موتور پله‌ای، هر دو دوربین که در قابی از جنس Liquid Metal قرار دارند، 180 درجه حرکت کرده و بالای صفحه‌نمایش قرار می‌گیرند و می‌توان از آنها برای گرفتن یک سلفی با کیفیت بهره برد. زاویه حرکت این دوربین را می‌توان به صورت دلخواه تعیین کرد و قابلیت‌هایی مثل پانورامی خودکار در هر دو حالت افقی و عمودی و دنبال کردن یک سوژه درون تصویر بدون نیاز به حرکت دادن گوشی از جمله امکانات آن به حسب می‌‌آید.

جادوی ZenFone 6: دوربین چرخشی، قیمتی رویایی!

ZenFone 6 فاقد اسکنر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش است و این حسگر به پشت گوشی و زیر مجموعه دوربین منتقل شده است. این گوشی دارای اسپیکر استریو، جک هدست و صدای با کیفیت HD بوده و برای کاربران علاقه‌مند به موسیقی جذاب به نظر می‌رسد. پردازش در این گوشی با Snapdragon 855 انجام شده و 6 یا 8 گیگابایت رم و 64/128/256 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد. این گوشی روی بدنه یک دکمه قابل برنامه‌ریزی نیز دارد که در حالت پیش‌فرض، Google Assistant را می‌گشاید.

باتری دستگاه 5 هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و از Quick Charge 4 کوالکام برای شارژ سریع 18 واتی بهره می‌برد. دیگر جذابین ZenFone 6 در رابط کاربری آن نهفته که برخلاف گذشته حالا کاملا نزدیک به اندروید خام نسخه 9 بوده و ایسوس آپدیت آن در 2 سال آینده را ظاهرا تضمین کرده است.

جادوی ZenFone 6: دوربین چرخشی، قیمتی رویایی!

ایسوس زن‌فون 6 که در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی، فقط 499 یورو قیمت دارد که این در مقایسه با پرچمداران هم‌سطح این دیوایس و حتی نمونه‌ای مثل گلکسی A80 که با پردازنده سری 7 کوالکام، 649 یورو قیمت دارد نیز بسیار رقم کمتری‌ست. دو حافظه بالاتر این گوشی یعنی 6GB/128GB و 8GB/256GB نیز هنوز از قیمتی منطقی برخوردارند و با 549 و 599 یورو،‌ شرایط سختی را پیش روی دیگر رقبا قرار می‌دهند.

منبع

ارسال یک پاسخ