جانشین آیفون X ارزان ترین آیفون بعدی اپل است!

0
2647
جانشین آیفون X ارزان ترین آیفون بعدی اپل است!

بسیاری از صاحب‌نظران دنیای موبایل معتقدند که اپل امسال در سال 2018 سه آیفون جدید را به بازار عرضه می‌کنند و یکی از معروف‌ترین آنها یعنی Ming-Chi kuo از موسسه KGI‌ از ارائه سه آیفون با سایزهای مختلف در سال 2018 سخن به میان آورده که یکی از آنها مثل آیفون X فعلی، 5.8 اینچی و OLED است و دو آیفون بزرگ‌تر که یکی 6.1 اینچی و دیگری 6.5 اینچی هستند به ترتیب با پنل‌‌های LCD و OLED‌ عرضه می‌شوند. تاکنون اینگونه پنداشته می‌شد که ارزان ترین آیفون بعدی اپل همان نمونه 6.1 اینچی LCD است که به دلیل نبود پنل OLED‌قیمت پائین‌تری دارد امروز اما نظر تازه‌ای در مورد ارزان ترین آیفون بعدی اپل ارائه شده که جالب‌توجه به نظر می‌رسد.

Luke Lin تحلیلگر Digitimes Research اما امروز نظر دیگری در این زمینه ارائه کرده است؛ به گفته Lin ارزان ترین آیفون سال 2018 اپل نه مدل LCD بلکه جانشین مدل فعلی یعنی آیفون 5.8 اینچی OLED‌ است. به گفته این تحلیلگر، کاهش قیمت صورت گرفته در این مدل 10 درصد نسبت به مدل فعلی بوده و عمده این کاهش در صفحه‌نمایش رخ داده است. در حال حاضر قیمت تمام‌شده قطعات آیفون X طبق محاسبات سایت‌های مختلف دقیقا 412.75 دلار است. ظاهرا اپل در طی چند ماه گذشته برای پائین آوردن قیمت،‌ در پی ساخت یک مدل LCD بوده است اما طبق این گزارش این تلاش در ابتدای سال جاری میلادی متوقف شده و اپل در حالی‌که سفارش خود از سامسونگ برای پنل‌های OLED را کاهش داده و به سمت تولیدکنندگان دیگر رفته اما همچنان از همین پنل برای ارزان ترین آیفون سال 2018 استفاده خواهد کرد.

در این گزارش مدل 6.1 اینچی LCD به واسطه رم بالاتر، از مدل OLED پنج و هشت دهم اینچی گران‌تر است و گران‌ترین مدل نیز همان نمونه 6.45 اینچی OLED خواهد بود.

منبع

ارسال یک پاسخ