اپل، سرویس تشخیص موسیقی Sahzam را 400 میلیون دلار خرید

0
1721
اپل، سرویس تشخیص موسیقی Sahzam را 400 میلیون دلار خرید

از مدت‌‌ها پیش شایعاتی در مورد امکان خرید سرویس تشخیص موسیقی Shazam توسط اپل در رسانه‌های مختلف دست و به دست می‌شد این خبر امروز کاملا جنبه واقعیت و رسمی به خود گرفته و اپل به صورت رسمی از خرید این سرویس به قیمت 400 میلیون دلار خبر داده است. در اطلاعیه‌ای که بدین منظور در سایت The Verge منتشر شده، اینگونه آمده است :

اپل، سرویس تشخیص موسیقی Sahzam را 400 میلیون دلار خرید

از اینکه Shazam و تیم خلاق آن به اپل می‌پیوندند هیجان‌زده هستیم. اپل موزیک و Shazam جفت‌های طبیعی یکدیگر هستند [که] هیجانی را برای کشف موسیقی و ارائه تجربه‌های فوق‌العاده به کاربران ما به اشتراک می‌گذارند. ما طرح‌های هیجان‌انگیزی را در بازار داریم و در آینده برای ترکیب آنها با Shazam از روی تأیید توافق تلاش می‌کنیم.

سخنگوی Shazam نیز در گفت‌وگو با همین وب سایت از هیجان این مجموعه برای یک توافق با اپل سخن گفته و پیوستن این سرویس تشخیص موسیقی به اپل را راهی برای ادامه نوآوری در این شرکت ذکر کرده است. شازم در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی برای اندروید، iOS و macOS داشته ولی در همین سال جاری برنامه خود را از لیست برنامه‌های ویندوزفون خارج کرده است. این سرویس در حال حاضر در همه پلتفرم‌ها یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین برنامه‌‌ها به حساب می‌آید و جالب اینکه حتی قبل از پیوستن به اپل نیز، شازم بخشی از سرویس تشخیص آهنگ Siri در اپل به حساب می‌آمد. پس از این مرحله اما اپل می‌تواند این نرم‌افزار را با صورت کاملا عمیق‌تری با سرویس‌های خود تلفیق کند و قدرت سرویس Apple Music را ارتقاء بخشد.

منبع

ارسال یک پاسخ