دومین گوشی بلاک‌چین اچ‌تی‌سی آمد: Exodus 1S

0
1732
دومین گوشی بلاک‌چین اچ‌تی‌سی آمد: Exodus 1S

تقریبا یک سال پیش بود که شرکت اچ‌تی‌سی از یک گوشی موبایل متفاوت با نام Exodus 1 پرده برداشت که آن را اولین گوشی بلاک‌چین دنیا نامید آنچه Exodus 1 را گوشی بلاک‌چینی و شایسته این عنوان می‌کرد، یک کیف پول الکترونیکی رمزنگاری شده به نام Zion بود که به صورت اختصاصی توسط این شرکت ساخته شده و با کمک آن HTC Exodus 1 به یک کیف پول الکترونیکی با قابلیت رمزنگاری سخت‌افزاری تبدیل می‌کرد. این شرکت امروز مدل ارزان‌قیمت جدیدی را به نام Exodus 1S به این رده افزوده که در مقایسه با Exodus 1 از مشخصات بسیار پایین‌تری برخوردار است تا جایی‌که می‌توان آن را مدل تغییر ظاهر یافته‌ای از Desire 12s نامید.

دومین گوشی بلاک‌چین اچ‌تی‌سی آمد: Exodus 1S

Exodus 1S در مقام یک گوشی بلاک‌چینی از فضای ذخیره‌سازی کارت microUSB خود برای ذخیره کل Bitcoin ledger استفاده می‌کند که در حال حاضر نزدیک به 260 گیگابایت است و ذخیره داشتن آن مزایایی را از قبیل ارزیابی شخیص تراکنش‌ها، جست‌وجو کردن ledger برای داده‌های تراکنش‌ها بدون اشتراک‌گذاری اطلاعات با دیگران و مشارکت در شبکه بیت‌کوین به همراه خواهد داشت.

دومین گوشی بلاک‌چین اچ‌تی‌سی آمد: Exodus 1S

Exodus 1S جدا از قابلیت‌های مرتبط با بلاک‌چین که به دلائل محتلف از جمله قدیمی بودن پردازنده دستگاه و محدود بودن آن به بیت‌کوین البته چندان نیز کاربردی به نظر نمی‌رسد در زمینه سخت‌افزاری نیز گوشی فوق‌العاده‌ای نیست؛ صفحه‌نمایش گوشی 5.7 اینجی اچ‌دی پلاس با نسبت 18:9 و جاشیه‌های ضخیم در بالا و پایین است و پردازنده Snapdragon 435 آن نیز چنگی به دل نمی‌زند. رم گوشی 4 گیگابایت بوده و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد. ارتباطات سیمی دستگاه با پورت microUSB انجام می‌شود اما حداقل جک 3.5 میلی‌متری هدست از آن حذف نشده است.

در پشت گوشی یک دوربین تکی 13 مگاپیکسلی دیده می‌شود و بالای صفحه‌نمایش نیز یک دوربین 13 مگاپیکسلی دیگر (بدون فوکوس حودکار) به چشم می‌خورد. ظرفیت باتری گوشی 3 هزار میلی آمپر ساعت بوده و به بلوتوث نسخه 4.1، وای‌فای ac و اندروید 8.1 (و نه حتی 9!) مجهز است.

دومین گوشی بلاک‌چین اچ‌تی‌سی آمد: Exodus 1S

اچ‌تی‌سی این گوشی را با قیمت 219 یورو ارائه می‌کند و هنوز معلوم نیست آیا مثل Exodus 1 امکان خرید آن با ارز-رمزها وجود دارد یا خیر هرچند با این مشخصات و این قیمت مشخص نیست که چه کسانی مخاطب این گوشی باشند!

منبع

ارسال یک پاسخ