دومین دیتاسنتر اپل در دانمارک – تماما سبز با انرژی تجدید پذیر

0
2045
دومین دیتاسنتر اپل در دانمارک - تماما سبز با انرژی تجدید پذیر

بر پایه یک بیانیه جدید از طرف اپل این شرکت در پی ایجاد دومین مرکز داده خود در کشور دانمارک است. اولین دیتاسنتر اپل در دانمارک چندی پیش در این کشور گشایش یافت و این بار نیز مثل مرکز قبلی با مرکزی تمام سبز که کاملا با انرژی‌های تجدید پذیر تغذیه می‌شود روبرو می‌شویم. پروژه دومین دیتاسنتر اپل در دانمارک البته هنوز در مراحل اولیه و حقوقی آن قرار دارد اما جانمایی و چگونگی اجرای آن نهایی شده است.

اپل در حال حاضر به عنوان سبزترین کمپانی روی زمین شناخته شده و دیگر مراکز داده این شرکت نیز با انرژی‌های تجدد پذیر مثل خورشید و باد تغذیه می‌شوند. مراکز داده در حقیقت ساختمان‌های بزرگی پر از کامپیوترها و سرورهای قدرتمندی ست که نیاز پردازشی کاربران را به صورت بی‌سیم و از راه دور تأمین می‌کنند. در مورد اپل این نیازهای پردازشی شامل دیتاهای مرتبط با فروشگاه iTunes، مرکز پیام‌های iMessage، سرویس نقظه و البته Siri می‌شود که نیازهای کاربران در اروپا در این گونه موارد در این دو مرکز واقع شده در دانمارک تأمین می‌شود. بدین‌ترتیب نگفته پیداست که مراکزی از این دست نیاز به انرژی بسیار زیادی برای راه‌اندازی سرورهای خود دارند که این انرژی در مرکز داده اپل توسط انرژی‌های تجدد پذیر تأمین می‌شود. مرکز اول اپل در دانمارک بیش از همه چیز از تولید انرژی از زباله متمرکز بود و حتی خبرهایی در مورد انتقال حرارت تولیدی در این مرکز برای استفاده خانگی به منازل مطرح شده بود.

انتخاب دانمارک نیز در این میان تصادفی به نظر نمی‌رسد چرا که این کشور یکی از بزرگ‌ترین مناطق تأمین انرژی از باد به حساب می‌آید و شاید در آینده توان دیتا سنتر شرکت اپل نیز از همین طریق تأمین شود.

منبع

ارسال یک پاسخ