با ویندوزفون 8.1 همین فردا خداحافظی کنید!

0
3177
مایکروسافت پشتیبانی از ویندوزفون 8.1 را فردا متوقف می‌کند

گوشی‌های ویندوزفون چندانی در حال حاضر در دست کاربران باقی نمانده است و تعداد افرادی که از این گوشی‌های در مقایسه با اندروید و iOS استفاده می‌کنند بسیار کاهش پیدا کرده است. این تعداد با تصمیم مایکروسافت برای متوقف کردن پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوزفون 8.1 که همین فردا در تاریخ 11 جولای (20 تیرماه 1396) انجام می‌پذیرد حتی کمتر نیز خواهد شد.

مایکروسافت با ارائه ویندوز 10 موبایل تلاش فراوانی برای متقاعد کردن کاربران به مهاجرت به این سیستم‌عامل جدید صورت دارد اما حتی رایگان بودن این انتقال برای بسیاری ار کاربران نیز راه‌کاری برای کاهش تعداد افراد استفاده کننده از ویندوزفون 8.1 که محبوب‌ترین نسخه این سیستم‌عامل است نیز ایجاد نکرد چرا که طبق آمارهای به دست آمده همین حالا نیز نزدیک به 70 درصد کاربران این پلتفرم از نسخه 8.1 بهره می‌برند. علت این مشکل بیش از همه چیز به توجه نکردن کاربران به پیغام‌های سیستم مبنی بر آپدیت به ورژن‌های بالاتر از یک سو و حضور تعداد زیادی از گوشی‌های موبایلی که به نسخه 10 این سیستم‌عامل قابل آپدیت نیستند تشکیل می‌دهند. لومیا 520 که دیر زمانی محبوب‌ترین و پر شمارترین گوشی ویندوزفون به شمار می‌رود و به نسخه 10 نیز قابل آپدیت نیست یکی از این دلائل مهم است.

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوزفون 8.1 را فردا متوقف می‌کند

با پایان یافتن 24 ساعت آینده دیگر آپدیتی برای نسخه 8.1 ویندوزفون در موارد مختلف از جمله موارد مهم امنیتی از سوی مایکروسافت ارائه نمی‌شود بنابراین اگر ویندوزفونی در اختیار دارد که به صورت معمول یه نسخه 10 ویندوزموبایل قابل آپدیت است این لحظات را از دست ندهید و هرچه زودتر گوشی خود را آپدیت کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ