رودست بزرگ خریداران تقلبی آیفون در مسکو!

0
1561
رودست بزرگ خرید آیفون در مسکو

چندین روز ایستادن در صف‌های طولانی برای خرید آیفون امر عادی و معمولی در سرتاسر جهان به حساب می‌آید و علاقه‌مندان به این برند همیشه پشت فروشگاه‌های Apple‌ برای خرید گوشی‌های جدید صف می‌بندند و با جعبه گوشی‌ها، عکس یادگاری می‌گیرند. این بار اما ماجرای جالبی در کشور روسیه و شهر مسکو روی داده که شاید نمونه آن را در کشور دیگری نتوان یافت. طبق معمول با نزدیک شدن به روز عرضه آیفون XS و آیفون XS Max دوست‌داران اپل برای خرید آیفون های جدید پشت در Apple Store‌ صف کشیدند و پس از ساعت‌ها و روزها تحمل سرمای سخت و گرنده مسکو خود را برای لحظات باز شدن در آماده کردند. پس از گذشت این ساعت‌ها و باز شد در فروشگاه اما تقریبا هیچ‌یک از افراد درون صف وارد فروشگاه نشدند!

علت این ماجرا این بوده که تقریبا تمامی افراد حاضر در این صف دور و دراز خریداران واقعی نبوده و این کار را تنها برای فروشگاه جای خود در صف انجام داده بودند. این جماعت که به آنها placeholder (نگه‌دارنده جا در صف) گفته می‌شد امید آن داشتند تا با فروختن جای خود در صف، به درآمد بالائی دست پیدا کنند؛ به‌طوری‌که نفر اول این صف، جای خود را به قیمت 450 هزار روبل می‌فروخت که این رقم نزدیک به 7 هزار دلار آمریکا‌ست. جالب‌ترین نکته اینکه تقریبا هیچ‌یک از آنها موفق به این معامله پر سود نشدند و یکی‌یکی با خوانده شدن شماره خود از لیست فروشگاه اپل خارج شدند تا اینکه بالاخره نوبت به اولین خریدار واقعی، Anatoly Doroshchenko یک عکاس روسی در این صف رسید که نه در بین 10 تای اول و نه حتی در 100 یا 200 نفر اول قرار داشت و جایگاه 247 را به خود اختصاص داده بود.

این ماجرا در فروش آیفون XS و XS Max شاید بی‌علت نباشد و قیمت بالای این دو گوشی در بازار روسیه که به ترتیب در نسخه پایه به 87,000 روبل (1,300 دلار) و 96,000 روبل (1,500 دلار) می‌رسد احتمالا عامل اصلی بازدارنده در این زمینه است.

منبع

ارسال یک پاسخ