رکورد در درآمدزایی ال‌جی، موبایل LG هنوز در بحران

0
1781
رکورد در درآمدزایی ال‌جی، موبایل LG هنوز در بحران

بازار موبایل این روزها در شرایط بحرانی به سر می‌برد و حتی شرکت اپل نیز با کاهش 15 درصدی درآمد آیفون در سه‌ماهه پایانی سال 2019 روبرو شده است؛ با وجود شرایط مناسب در بخش‌های مختلف، موبایل LG از دیرگاه با مشکلات متعددی روبرو بوده و در حقیقت سال‌هاست، رنگ سودآوری را به نمی‌بیند. در جدیدترین گزارش شرکت ال‌جی از نتایج مالی این شرکت در کل سال 2018، شرایط همچنان به روال گذشته پیش می‌رود و با وجود کسب رکورد قابل ملاحظه‌ای در درآمد، موبایل LG هنوز در ضرر به سر می‌برد.

رکورد در درآمدزایی ال‌جی، موبایل LG هنوز در بحران
LG G7 ThinQ

طبق آمار ارائه شده از سوی این شرکت، درآمد ال‌جی در کل سال 2018 به رقم 54.4 میلیارد دلار بالغ می‌شود که از این میزان 2.4 میلیارد دلار سود خالص نصیب این مجموعه شده است. مقایسه این سود با رقم مشابه در سال 2017 به 10 درصد افزایش اشاره دارد که رشد مناسبی به حساب می‌آید. شرایط ال‌جی در بخش موبایل البته پیشرفت خاصی را تجربه نکرده است و درآمد 7.08 میلیارد دلاری آن برای سال 2018، هفتصد میلیون دلار ضرر را متوجه این مجموعه کرده است. ال‌جی اما به عملکرد این بخش امیدوار بوده و از نشانه‌هائی از بهبود به لطف کنترل بیشتر روی هزینه‌ها و بخش‌های ناکارآمد سخن گفته است.

رکورد در درآمدزایی ال‌جی، موبایل LG هنوز در بحران
موبایل LG‌ در سال آینده بر درآمدهای منتج بر اپراتور (در آمریکای شمالی و کره‌جنوبی) و بخش نوظهور 5G تمرکز خواهد کرد و شکل و فرم‌های تازه‌ای برای گوشی‌های موبایل نیز در برنامه این شرکت برای بازگشت به سوددهی قرار خواهند داشت.
ال‌جی در بخش سرگرمی‌های خانگی (LG Home Entertainment)، سود 1.35 میلیارد دلاری را نصیب این شرکت کرده که بیش از همه‌ چیز به علت عملکرد مناسب تلویزیون‌های OLED و 4K این شرکت است.
سود ال‌جی از بخش لوازم خانگی (LG Home Appliance) نیز به 1.35 میلیارد دلار می‌رسد که قوی‌ترین زیر مجموعه در شرکت ال‌جی به حساب می‌آید.
بخش قطعات خودروئی ال‌جی (LG Vehicle Components) قوی‌ترین نتیجه خود در تاریخ این زیر مجموعه را رقم رده و با 1.24 میلیارد دلار،‌ اوضاع بسیار مناسبی را نشان می‌دهد.

منبع

ارسال یک پاسخ