کاهش 15 درصدی درآمد اپل از فروش آیفون

0
1653
کاهش 15 درصدی درآمد اپل از فروش آیفون

شرکت اپل در طی چند ماه گذشته شرایط بحرانی بی‌سابقه‌ای را پشت سر گذاشته که یافتن نمونه دومی برای آن در تاریخ این کمپانی چندان آسان به نظر نمی‌رسد. این شرکت بعد از معرفی آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR، انتظار فروش بالائی را از این محصولات به خصوص در فصل پایانی سال 2018 مصادف با تعطیلات سال نو داشت اما فروش آیفون در این فصل طبق انتظار و پیش‌بینی اپل حرکت نکرد و در حالی‌که این شرکت در پس کسب درآمدی مابین 89 تا 93 میلیارد دلار در سه‌ماهه پایانی 2018 بود اما بعد از چندی با افت فروش آیفون در سرتاسر دنیا به واقعیت تلخ کسب درآمد پائین در این سه‌ماهه پی برد و پیش‌بینی خود از درآمد این فصل را به 84 میلیارد دلار کاهش داد. شرکت اپل روز گذشته جدیدترین گزارش مالی خود از عملکرد این شرکت در سه‌ماهه پایانی سال 2018 را منتشر کرد که در آن درآمد کلی این شرکت با 5 درصد و درآمد آیفون به تنهائی با 15 درصد کاهش روبرو شده است.

کاهش 15 درصدی درآمد اپل از فروش آیفون

در این گزارش که منطبق با سه‌ماهه اول سال 2019 در سال مالی شرکت اپل است، این شرکت به درآمد 84.3 میلیارد دلاری دست پیدا کرده است که نسبت به سال قبل 5 درصد کاهش داشته است سود تقلیل یافته به ازای هر سهم در این گزارش 4.18 دلار است که این یکی امیدوارکننده بوده و 75 درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. اپل حساب ویژه‌ای روی بخش‌های نرم‌افزاری این شرکت که در زیر مجموعه Services قرار می‌‌گیرند باز کرده است. درآمد این بخش در این سه‌ماهه به 10.875 میلیارد دلار رسیده که نسبت به 9.129 میلیارد دلار سال قبل با افزایش بسیار مناسبی روبرو شده است. بخش Mac با 7.416 میلیارد دلار (سال قبل: 6.824 میلیارد دلار)، بخش آی‌پد با 6.729 میلیارد دلار (سال قبل: 5.755 میلیارد دلار) و بخش پوشیدنی‌ها، هوم و لوازم جانبی نیز با 7.308 میلیارد دلار (سال قبل: 5.481 میلیارد دلار) هر سه عملکرد مناسب و رو به رشدی داشته‌اند.

اپل کاهش فروش آیفون را به بازار ملتهب چین نسبت می‌‌دهد که به دلیل رقبای متعدد با قیمت‌های پائین‌تر و جنگ اقتصادی چین با آمریکا، اپل را تحت تأثیر قرار داده است. تیم کوک مدیرعامل اپل البته به آینده امیدوار است و ابراز امیدواری کرده که جنگ اقتصادی مابین آمریکا و چین به زودی مرتفع شود.

منبع

ارسال یک پاسخ