سلطه موبایل اپل در آمریکا گسترده‌تر شد، اندروید کوچک‌تر شد

0
2358
سلطه موبایل اپل در آمریکا گسترده‌تر شد، اندروید کوچک‌تر شد

جدیدترین گزارش موسسه Kantar WorldPanel در مورد سهم سیستم‌عامل‌های موبایلی در مناطق مختلف دنیا منتشر شده و در طی آن در بازار آمریکا سیستم‌‌عامل موبایل اپل یعنی iOS توانست در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته سهم بازار خود راز 31.6 درصد به رقم کاملا قابل توجه 38.9 درصد ارتقا دهد. در همین فاصله اندروید که در سال گذشته 65.5 درصد این بازار را در اختیار داشت کوچک‌تر شده و اینک 59.2 درصد بازار آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد.

سلطه موبایل اپل در آمریکا گسترده‌تر شد، اندروید کوچک‌تر شد

موبایل اپل در یک منطقه جغرافیایی به هیچ عنوان خوب عمل نکرده و سهم بازار آن در چین از 21.1 درصد در سال گذشته در همین بازه زمانی این به حوالی 12.4 درصد رسیده است. به همین ترتیب اندروید در چین فوق‌العاده عمل کرده و به لطف برندهای محلی مثل هواوی، Oppo و vivo این سیستم‌عامل اینک با 9.5 درصد افزایش سهم نسبت به سال گذشته 87.2 درصد از بازار چین را در اختیار دارد. بیشترین میزان موفقت اپل در این بازه زمانی به بریتانیا تعلق دارد که 40 درصد این بازار در اختیار اپل است و نسبت به سال گذشته 5.6 درصد رشد داشته است.

در بازار ایالات متحده سامسونگ با 30 درصد سهم بازار در رده دوم قرار دارد و پس از آن LG با سهم بازار 12 درصدی سوم است. دیگر برندها تنها در 18 درصد سهم بازاز باقی‌مانده قرار دارند. کاهش سهم بازار اندروید در آمریکا به گفته کانتار احتمالا به دلیل عملکرد ضعیف‌تر گوشی‌های سامسونگ و Moto رخ داده است.

منبع

ارسال یک پاسخ