پژو 301 اواخر امسال در بازار ایران عرضه می‌شود +عکس

0
3383
پژو 301 اواخر امسال در بازار ایران عرضه می‌شود +عکس

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید پژو 301 از اواخر سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، هاشم یکه‌زارع در مراسم انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه 10 جانبه بین‌المللی طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو در ایران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود اولین محصول پلت‌فرمی که امروز قرارداد تولید و طراحی آن منعقد شد ظرف 2.5 سال آینده تولید و وارد بازار شود. وی با بیان اینکه خودروهای صندوق‌دار، شاسی‌بلند، هیبریدی و برقی روی این پلت‌فرم تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته طی 10 سال 23 مدل خودرو روی این پلت‌فرم تولید خواهد شد.

پژو 301 اواخر امسال در بازار ایران عرضه می‌شود +عکس

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: بعضی از خودروهای فعلی باید ظرف مدت زمانی به تدریج از رده خارج و خودروهای جدید جایگزین آنها شوند. یکه‌زارع افزود: ایران خودرو از این پس تمرکز بیشتری در حوزه خدمات پس از فروش خواهد داشت به‌گونه‌ای که وظیفه‌ ماست که خودروهایی با قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب تولید و در اختیار هموطنان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو در همه جای دنیا لوکوموتیو سایر صنایع است، خاطرنشان کرد: اگر در ایران خودروسازی نداشتیم تنها سال گذشته باید 13 میلیارد دلار ارز برای واردات یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو از کشور خارج می‌شد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: رشد صنعت خودرو بدون همکاری‌های بین‌المللی ممکن نیست بنابراین با اجرایی شدن برجام در سال گذشته توانستیم اولین قرارداد مشارکت بین‌المللی را با پژو فرانسه منعقد کنیم.

یکه‌زارع خاطرنشان کرد: تولید خودرو پژو 2008 رسما از هفته گذشته آغاز شد. از اواخر امسال نیز خودروی 301 تولید و وارد بازار خواهد شد. پس از آن پژوه 208 به تولید خواهد رسید. به گزارش ایسنا، سال گذشته ژان فیلیپه‌ ایمپراتو – مدیرعامل شرکت پژو، در ایران حضور یافته و در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران‌ از عرضه خودروهای پژو 2008 ، نسل جدید خودروی پژو 301 و خودروی هاچ‌بک پژو 208 در ایران خبر داد. خودروی پژو 301 در اروپا در حجم موتورهای 1200 و 1600 سی‌سی‌ بنزینی و همچنین دو مدل دیزلی در مدل‌های دنده دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود.

پژو 301 اواخر امسال در بازار ایران عرضه می‌شود +عکس

Peugeot 301 یک ماشین کوچک و جمع و جور است که در ماه می سال 2012 معرفی شد و ارائه رسمی آن نیز در نمایشگاه موتورشو پاریس در سپتمابر همان سال صورت گرفت. این ماشین همراه با همزاد خود Citroën C-Elysée از سال 2013 تا به امروز در چین و نیجریه تولید می‌شده است. این ماشین نخستین بار در ترکیه در سال 2012 به بازار عرضه شد و سپس به دیگر بازارهای آسیای غربی،‌آفریقا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی عرضه شده است. جالب اینکه این خودرو در اروپای غربی، خود فرانسه و بریتانیا در دسترس نیست.

منبع

ارسال یک پاسخ