سونی و آمنی‌ویژن، مجوز تامین سنسور دوربین برای هواوی را دریافت کردند

0
1987
سونی و آمنی‌ویژن، مجوز تامین سنسور دوربین برای هواوی را دریافت کردند

سونی و «آمنی‌ویژن» (OmniVision) مجوزهای لازم برای تامین سنسور دوربین برای هواوی را از دولت ایالات متحده امریکا دریافت کرده‌اند و می‌توانند همکاری خود با این شرکت را از سر بگیرند. شرکت‌های سونی و «آمنی‌ویژن» از پیشروترین تامین‌کنندگان سنسور دوربین عکاسی در دوربین‌های موبایل هستند. در حال حاضر هواوی یکی از بزرگ‌ترین مشتریان سنسورهای عکاسی سونی برای گوشی‌های هوشمند است. اگر شرکت سونی نمی‌توانست به همکاری‌اش با هواوی ادامه بدهد، بخش بزرگی از سود خود را از دست می‌داد.

همان طور که شرکت‌هایی مثل اینتل (Intel) و ای‌ام‌دی (AMD) توانستند مجوز تامین قطعات مورد نیاز هواوی را بگیرند؛ به نظر می‌رسد که بقیه تولیدکنندگان نیز تلاش روزافزونی برای دریافت مجوز همکاری با هواوی هستند. غیر قابل انکار است که مقیاس بزرگ بازار نیمه‌رسانا در چین برای شرکت‌های امریکایی واقعا وسوسه‌کننده است و این شرکت‌ها نمی‌توانند از این بازار به راحتی بگذرند. به همین دلیل بعد از قوانین محدودکننده‌ی امریکا، چیپ‌سازهای امریکایی درخواست‌هایشان را برای دولت امریکا ارسال کردند تا بتوانند به همکاری با هواوی ادامه دهند.

 سونی و آمنی‌ویژن، مجوز تامین سنسور دوربین برای هواوی را دریافت کردند

به احتمال زیاد شرکت‌های دیگری که در زنجیره‌ی تامین حضور دارند و قطعات مورد نیاز هواوی برای نمایشگرهای اولد و سایر بخش‌ها را تامین می‌کنند، برای گرفتن مجوزهای ایالات متحده اقدام کنند.

به هر حال همکاری نکردن با مشتری قدرتمندی مثل هواوی با 1 میلیارد دستگاه فعال در دنیا، می‌تواند ضربه‌ای بزرگ بر هر شرکتی باشد. مشخصا عدم توانایی تجارت با شرکتی همچون هواوی می‌تواند درآمد و سود عملیاتی این شرکت‌ها را به شدت کاهش دهد.

ارسال یک پاسخ