شیائومی Qin فیچرفون 30 دلاری با قابلیت 4G و GPS

0
3558
شیائومی Qin فیچرفون 30 دلاری با قابلیت 4G و GPS

شیائومی Qin نام محصول جدیدی‌ست که امروز این کمپانی چینی عرضه کرده و برخلاف انتظار این بار با یک گوشی هوشمند روبرو نیستیم. شیائومی Qin در پی موفقیت در یک سیستم گروهی جمع‌آوری سرمایه متولد شده و طراحی آن نیز توسط خود شیائومی انجام شده است. سری Qin در دو مدل Qin 1 و Qin 1s ارائه شده که از لحاظ مشخصات ظاهری تفاوت خاصی با هم ندارند اما دومی مشخصات پیشرفته‌تری داشته و به امکانات پردازشی از جمله GPS و 4G مجهز شده است. این نخستین باری نیست که یک فیچرفون فاقد سیستم‌عامل به شبکه 4G LTE مجهز می‌شود و پیش از این نوکیا 8110 جدید و LG Exalt LTE نیز با این ویژگی معرفی شده بودند.

شیائومی Qin فیچرفون 30 دلاری با قابلیت 4G و GPS

مشخصات ظاهری مشترک این دو گوشی شامل ابعاد 8.5×53.8×132 میلی‌متری، صفحه‌نمایش 2.8 اینچی 240×320 پیکسلی و درگاه دوگانه سیم‌‌کارت از نوع Micro می‌شود و یک کیبورد تخت با دکمه کنترلی در مرکز بخش بالائی دارد. Qin 1 گوشی ساده‌تر این دوگانه از چیپ‌ست پردازشی MediaTek MT6260A با هسته‌های پردازشی ARM A7 همراه با 8 مگابایت رم و 16 مگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و در آن از GPS یا LTE خبری نیست اما به وای‌فای و بلوتوث نسخه 4.2 مجهز است. سیستم‌عامل دستگاه چیزی پلتفرمی به نام Nucleus بوده و باتری 1,480‌ میلی‌آمپر ساعتی آن نیز به گفته شرکت سازنده تا 15 روز دوام خواهد داشت.

شیائومی Qin فیچرفون 30 دلاری با قابلیت 4G و GPS

مدل پیشرفته‌تری Qin 1s از چیپ‌ست پیشرفته‌تر Spreadtrum SC9820 با دو هسته ARM A53 استفاده می‌کند و 256 مگابایت رم و 512 مگابایت حافظه داخلی دارد. در این گوشی از اتصال LTE‌ با پشتیبانی از VoLTE، مسیریاب GPS، وای‌فای و بلوتوث 4.2 استافده شده و مثل مدل قبلی دارای پورت USB-C و خروجی اسپیکر در پائین دستگاه است.

شیائومی Qin فیچرفون 30 دلاری با قابلیت 4G و GPS

اگر به دنبال دوربین در این دو گوشی می‌‌گردید باید شما را ناامیدکنیم چرا که این دو مدل فاقد دوربین هستیند و از جک 3.5 میلی‌متری هدسن نیز در آنها خبری نیست بنابراین تنها راه گوشی دادن به موسیقی در این دو گوشی استفاده از هدست بلوتوث خواهد بود.

سری شیائومی Qin که در اواسط سپتامبر به بازار ارائه می‌شوند به رنگ سفید یا مشکی بوده و ظاهرا حداکثر 199 یوان یعنی نزدیک به 30 دلار آمریکا قیمت دارند.

منبع

ارسال یک پاسخ