فیسبوک Portal و Portal پلاس، ویدئو کال بی‌ عیب و نقص

0
2208
فیسبوک Portal و Portal پلاس، ویدئو کال بی‌ عیب و نقص

آمازون اکو شو آغازگر نسل جدیدی از اسپیکرهای هوشمند در بازار بود که به صفحه‌نمایش‌های بزرگ مجهز بوده و به جز پخش موسیقی و پاسخ‌ دادن به سوالات کاربران، کارهای هیجان‌انگیز دیگری را نیز انجام می‌داد. پس از گذشت یک سال، لنوو نیز با Lenovo Smart Dispaly به این ماجرا پیوست و دیوایس مشابه با Echo Show را ارائه نمود. حالا نام جدیدی در این رده مطرح شده و فیسبوک Portal و +Portal به جمع تولیدکنندگان این رده پیوسته است. فیسبوک Portal و Portal پلاس البته تفاوت‌هائی با دو محصول قبلی این خانواده شده و به جای یک محصول همه‌کاره مجهز به صفحه‌نمایش، با دستگاهی خاص که تقریبا فقط برای تماس ویدئویی با کاربران فیس‌بوک طراحی شده است طرف هستیم.برای برقراری تماس ویدئویی از این طریق البته نیازی به حضور دو دستگاه از این دست نیست و فقط کافی‌ست یکی از گیرنده یا مخاطب دارای دستگاه پرتال باشد.

فیسبوک Portal و Portal پلاس، ویدئو کال بی‌ عیب و نقص

فیسبوک Portal که به Echo Show شباهت دارد یک صفحه‌نمایش بزرگ 10.1 اینچی 720p دارد اما برای مدل پلاس از یک صفحه‌نمایش 15.6 اینچی فول اچ‌دی استفاده شده که می‌تواند هم به صورت افقی و هم با چرخش به صورت عمودی قرار بگیرد. هر دوی این مدل‌ها چهار میکروفون دارند که دو تا در جلو و دو تا در عقب آنها قرار دارد و بدین‌ترتیب مشکلی در دریافت صدای کاربران نخواهند داشت. اسپیکر Portal دارای خروجی 10 واتی است اما اسپیکر پرتال پلاس جدا از توان بالاتر 20 واتی به 2 توئیتر و یک خروجی باس نیز مجهز است.

فیسبوک Portal و Portal پلاس، ویدئو کال بی‌ عیب و نقص

هر دو دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی هستند که موقع برقراری تماس، افراد درون صحنه را شناسائی کرد و با حرکت آنها، افراد را همچنان در کادر نگه می‌دارد و اگر تعداد افراد زیاد بود یا فرد دیگری به تصویر اضافه شود با قابلیت لنز واید 140 درجه‌ای تصویر کاملی را ارائه می‌کند. پرتال و پرتال پلاس در زمینه گزینه‌های ارتباطی از بلوتوث نسخه 4.2 و وای‌فای دو باند ac برخوردارند.

فیسبوک Portal و Portal پلاس، ویدئو کال بی‌ عیب و نقص

فیسبوک Portal و Portal پلاس همانطور که اشاره شد دیوایس‌های هوشمندی هستند و برای پاسخگوئی به سوالات کاربران نیز آماده هستند اما برای این کار به جای اختراع یک دستیار هوشمند جدید، فیس‌بوک به سراغ آمازون Alexa رفته و احتمال حضور Google Assistant در آینده در این دو مدل را نیز دور از ذهن ندانسته است.

فیسبوک Portal و Portal پلاس، ویدئو کال بی‌ عیب و نقص

با توجه به مشکلات فیس‌بوک در زمینه تأمین امنیت کاربران این شبکه اجتماعی در ماه‌های اخیر و قرار گرفتن در کانون رسوائی‌های نظیر ماجرای Cambridge Analytica و لو رفتن اطلاعات 50 میلیون حساب کاربری، فیس‌بوک چاره‌ای جز تعریف مجدد امنیت در این دو اسپیکر برای جلب نظر خریداران نداشته و به همین دلیل رویکردهای امنیتی جدیدی را برای این دو مدل در نظر گرفته است که از آن جمله باید به کاور فیزیکی برای پوشاندن دوربین و دکمه‌ای اختصاصی برای قطع مدار دوربین و میکروفون‌ها اشاره کرد.

فیسبوک پرتال و پرتال پلاس به ترتیب با قیمت‌های 199 و 349 دلار در رنگ‌های سفید و مشکی از ماه آینده میلادی (نوامبر 2017) به بازار ارائه می‌شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ