لپ‌تاپ‌های Windows 10 Cloud ؛ رقبای کروم‌بوک می‌آیند؟

0
2321
لپ‌تاپ‌های Windows 10 Cloud ؛ رقبای کروم‌بوک می‌آیند؟

شرکت مایکروسافت هفته دیگر در دوم می (12 اردیبهشت) یک رویداد مرتبط با آموزش را برگزار می‌کند که در طی آن ظاهرا باید منتظر دیدن ایده لپ‌تاپ‌های Windows 10 Cloud  که از آنها به عنوان رقبای ویندوزی کروم‌بوک یاد می‌کنند باشیم. در ایده لپ‌تاپ‌های Windows 10 Cloud درست همانند کروم‌بوک، هدف ارائه سخت‌افزارهای ارزان‌قیمت و ساده‌ای است که بتواند برنامه‌های مختلف مجموعه ویندوز را تحت وب اجرا کند.

خبر این پلتفرم تازه زمانی قوت گرفت که Windows Central صفحه مشخصات حداقلی این دیوایس‌ها (که شاید Cloudbook نام داشته باشند) را فاش کرد. در این مشخصات که تصویر آن در پایین قابل مشاهده است حداقل نیازهای این سیستم بسیار اندک و در سطح پردازنده‌های سلرون یا بالاتر، 4 گیگابایت رم، 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی (بسته به 32 یا 64 بیتی بودن سیستم)،‌ حضور eMMCهای پر سرعت یا UFS و پشتیبانی از قلم یا تاچ تعریف شده است.

لپ‌تاپ‌های Windows 10 Cloud ؛ رقبای کروم‌بوک می‌آیند؟

نکته جالب اینکه درست همانند کروم‌بوک در اینجا نیز محدودیت باتری با دوام کل روز، بوت سریع و زمان resume تا لاگین کمتر از 2 ثانیه‌ای برای سازندگان تعریف شده است. یک نکته مهم در مورد این دیوایس، تطابق آنها تنها با اپلیکیشن‌های وب مایکروسافت است و نمی‌توان برنامه‌های معمول ویندوز را روی آن نصب کرد. تا رویداد مایکروسافت در 12 اردیبهشت تنها نزدیک به یک هفته دیگر زمان باقی ست و تا آن موقع شاید اطلاعات دیگری در مورد این پلتفرم منتشر شود.

منبع

ارسال یک پاسخ