مستر کارت مجهز به اثر انگشت آمد: زدن رمز را فراموش کنید

0
2264
مستر کارت مجهز به اثر انگشت آمد: زدن رمز را فراموش کنید

مستر کارت به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده خدمات کارت‌های اعتباری و کارت‌های خرید، امروز از نوع جدیدی از کارت‌های این شرکت مجهز به سنسور اثر انگشت رونمایی کرد، این کارت جدید نیاز به وارد کردن رمز کارت را از میان برده و تنها قرار دادن انگشت روی کارت برای پرداخت کافی خواهد بود.

مستر کارت مجهز به اثر انگشت آمد: زدن رمز را فراموش کنید

مستر کارت این سیستم را اولین بار در آفریقای جوبی اجرا کرد و پس از موفقیت‌آمیز بودن آن، اجرای این سیستم‌ را در دیگر کشورها در دستور کار خود قرار داده است. برای تهیه این نوع از کارت‌ها نخست باید بانک صادرکننده مسترکارت از این ویژگی پشتیبانی کند و پس از آن باید اثر انگشت کاربر تهیه شود. در این کارت در حال حاضر می‌توان دو اثر انگشت را وارد کرد که طبق مقرارت، هر دو باید به خود فرد تعلق داشته باشند به عبارت دیگر دارنده کارت دیگر نمی‌تواند آن را در اختیار دیگر افراد قرار دهد. سنسور اثر انگشت کارت در گوشه بالای سمت راست قرار گرفته و برای استفاده از آن نیز نیاز به هیچ تجهیزات اضافه جدیدی نخواهد بود و تنها با قرار دادن انگشت روی سنسور، بدون نیاز به وارد کردن رمز کارت، می‌توان از آن در پایانه‌های فروش عادی استفاده کرد. کسانی که تا به امروز از این سیستم استفاده کرده‌اند، آن را سریع و بدون مشکل توصیف کرده و می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده نزدیک استفاده از آن کاملا فراگیر شود.

این نوع از کارت‌های اعتباری جدید تنها در نوع دارای چیپ ارائه می‌شود و مدل‌های دارای نوار مغناطیسی (نوار مشکی‌رنگ پشت کارت) به دلائل امنیتی شامل این طرح نمی‌شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ