سامسونگ و معرفی اولین رم 8 گیگی LPDDR4 دنیا

0
2319
سامسونگ و معرفی رم 8 گیگابایتی LPDDR4

نزدیک به 2 سال پیش در دسامبر 2014 شرکت سامسونگ پکیج DRAM چهارگیگابایتی LPDDR4 را برای دیوایس‌های همراه مثل گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها معرفی کرد و اینک در فاصله‌ای نچندان طولانی این شرکت نخستین رم 8 گیگابایتی LPDDR4 را نیز امروز معرفی کرده است. البته در حال حاضر برخی شرکت‌ها رم 6 گیگابایتی را برای گوشی‌های خود ارائه کرده‌اند اما سامسونگ قصد دارد تا با این پکیج 8 گیگابایتی بار دیگر برتری خود را در این بازار اثبات کند.

پکیج DRAM جدید از 4 حافظه LPDDR4 ساخته شده با فناوری 10 نانومتری با ظرفیت 16 گیگابیت تشکیل شده و با نرخ 4,266Mbps فعالیت می‌کند که در مقایسه با رم‌های DDR4 پی‌سی‌ها با نرخ فعالیت 2,133 دوبار سریع‌تر است. این ویژگی، DRAM جدید سامسونگ را قادر می‌سازند تا اطلاعات را با سرعت بسیار زیاد 34 گیگابایت بر ثانیه روی باس حافظه 64 بیتی منتقل کند.

استفاده از فناوری 10 نانومتری حافظه جدید را قادر می‌سازد تا ظرفیت خود را نسبت به حافظه‌های 4 گیگابایتی 20 نانومتری دو برابر کند و در این میان همان میزان انرژی را نیز مصرف کند. ارتفاع این حافظه‌های جدید تنها 1 میلیمتر است و بنابراین می‌توان آنها را روی حافظه‌های UFS یا پروسسورها به صورت مجتمع قرار داد.

منبع

ارسال یک پاسخ