سونی اکسپریا C5 Ultra و M5 رسما معرفی شدند

0
3536
معرفی رسمی اسمارت فون‌ های C5 ultra و M5 از سوی سونی

پس از آنکه تقریبا تمامی مشخصات دو گوشی رده میانی سونی با نام‌های M5 و C5 در چند هفته گذشته در طی فاش‌ شدن‌های پیاپی اطلاعات در دسترس قرار گرفته بود این دو گوشی امروز با تغییری کوچک در نام به صورت رسمی توسط سونی معرفی شدند. سونی اکسپریا C5 Ultra اولین گوشی سونی مجهز به یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی اتوفوکوس است و صفحه‌نمایش 6 اینچی دارد.

از سونی اکسپریا C5 Ultra به عنوان جانشینی برای گوشی سلفی قبلی سونی یعنی C3 یاد می‌شود البته با توجه به مشخصات به کار گرفته شده در این میان می‌توان تا حدودی آن را رقیبی برای اسمارت‌فون دیزایر Eye شرکت اچ‌تی‌سی نیز قلمداد کرد. صفحه‌نمایش سونی اکسپریا C5 Ultra یک نمونه 6 اینچی فول اچ‌دی است که سایز بسیار بزرگی را برای این مدل ایجاد می‌کند. نکته برجسته در مورد این صفحه‌نمایش همانطور که در تمامی دیگر اطلاعات افشا شده نیز به آن اشاره شده بود حاشیه بسیار اندکی جانبی آن است که فرمی بسیار مدرن برای دستگاه ایجاد کرده است.

سونی اکسپریا C5 Ultra و M5 - اسمارت فون‌ های C5 ultra و M5 از سوی سونی

دوربین اصلی و دوربین دوم گوشی هر دو 13 مگاپیکسلی هستند و نه‌تنها در کنار دوربین دوم نیز از یک فلش LED استفاده شده بلکه این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد. بنابراین می‌توان انتظار برداشت تصاویر سلفی بسیار مناسبی را از این گوشی داشت. فاصله کانونی لنز دوربین سلفی دستگاه 22 میلیمتر است. در بخش پردازشی این گوشی از چیپ‌ست MediaTek MT6752 حاوی 8 هسته 1.7 گیگاهرتزی ARM A53 استفاده شده و 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا (تا 200 گیگابایت) در آن وجود دارد. اتصال LTE، باتری 2930mAh و ارائه با اندروید 5.0 لالی‌پاپ سایر مشخصات این گوشی عظیم‌الچثه 187 گرمی را تشکیل می‌دهند.

سونی از سونی اکسپریا M5 با عنوان super mid-range یاد می‌کند و همانطور که پیش از این نیز مشخص شده بود این مدل چه به لحاظ طراحی و چه از نظر برخی مشخصات همچون فریم فلزی و دو بخش شیشه‌ای در جلو و پشت دستگاه شباهت نزدیکی به سری Z سونی دارد. صفحه‌نمایش گوشی 5 اینچی با وضوح فول اچ‌دی بوده و دوربین اصلی آن نیز 21.5 مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری 4K است. دوربین دوم این مدل 13 مگاپیکسلی است  و همانند C5 فوکوس خودکار در آن حضور دارد.

سونی اکسپریا C5 Ultra و M5 - اسمارت فون‌ های C5 ultra و M5 از سوی سونی

پردازش در سونی اکسپریا M5 با چیپ‌ست MediaTek Helio X10 حاوی 8 هسته 2 گیگاهرتزی ARM A53 انجام می‌شود و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا (تا 200 گیگابایت) و 3 گیگابایت RAM دارد. این گوشی نیز از LTE پشتیبانی کرده و ظرفیت باتری آن نیز 2600mAh است.

هر دو دیوایس‌های معرفی شده در این نوبت دارای نسخه‌های تک و دو سیم‌کارته هستند و از اواسط آگوست امسال (حوالی 24 مرداد) به برخی بازارهای منتخب با قیمتی نا مشخص ارائه می‌شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ