فروش نوکیا هیر ( Nokia HERE ) رسمی شد: 3.07 میلیارد دلار

0
2134
فروش رسمی نوکیا HERE به خودروسازان آلمانی

صحبت از فروش بخش نقشه شرکت نوکیا از ماه‌ها پیش آغاز شد در آن زمان جدا از شرکت‌های آلمانی سازنده خودرو که نهایتا افتخار این فروش به آنها تعلق گرفت از مشتری‌های دیگری چون uber و حتی اپل سخن در میان بود. این معامله اینک نهایی شده و واحد نقشه نوکیا موسوم به HERE از امروز در تملک خودروسازان آلمانی مشهوری قرار گرفته است.

در کنسرسیوم این شرکت‌های آلمانی سازنده خودرو به نام‌های معتبری چون آئودی، دایملر و بی‌ام‌و بر می‌خوریم که امروز موفق شدند قراردادن نوکیا HERE را با قیمت 3.07 میلیون دلار نهایی کنند. مراحل کامل شدن این قرارداد البته تا سه ماهه اول سال 2016 به طول خواهد انجامید. هدف از خرید این مجموعه توسط این کنسرسیوم آلمانی استفاده از اطلاعات نقشه برای هدایت خودروهای تولیدی این شرکت‌ها برای حرکت به صورت خودکار است. ایده خودروهای بدون راننده در یک سال گذشته با وارد شدن اپل و گوگل به این عرصه به نکته بسیار مهمی بدل شده است. البته این تنها هدف این کنسرسیوم از خرید HERE نیست و قرار است اپلیکیشن این برنامه در اختیار پلتفرم‌های مختلف موبایلی قرار بگیرد.

فروش رسمی نوکیا HERE به خودروسازان آلمانی

HERE در نیمه اول امسال درآمد 606 میلیون دلاری را ثبت کرد که از این رقم سود خالص 30.7 میلیون دلاری نصیب نوکیا شد. تا زمان نهایی شدن این قرارداد سرویس HERE و تمامی 6454 کارمند آن همچنان در زیر مجموعه نوکیا باقی می‌‌مانند اما پس از نهایی شدن این قرارداد و تغییر مالکیت، تنها شرکت‌های باقی‌مانده در زیر چتر نوکیا به بخش شبکه و تجهیزات آن (که با حرید آلکاتل-لوسن اهمیت زیادی اینک برای نوکیا دارد) و Nokia Technologies تعلق خواهد داشت.

منبع

ارسال یک پاسخ