نکسوس 5 و نکسوس 6 جدید تقریبا کامل لو رفتند

0
2293

مدت‌هاست صحبت بر سر نکسوس‌های جدید شرکت گوگل و مدل‌های 2015 این کلاس آغاز شده است. این گوشی‌ها که اینک ساخته‌ شدن آنها توسط ال‌جی و هواوی طبق اطلاعات بی‌شمار به بیرون درز کرده در این زمینه تقریبا قطعی شده است حالا با مشخصاتی نیز همراه شده‌اند و یک سایت چینی اطلاعات جالبی را در این زمینه به معرض نمایش گذاشته است.

اطلاعات تازه در این رابطه توسط GizmoChina منتشر شده که در طی آن بار دیگر به نکسوس‌های ال‌جی و هواوی اشاره شده اما اطلاعات تازه‌تری در مورد آنها ارائه کرده است. طبق گفته‌های این سایت نکسوس ال‌جی (که احتمالا بار دیگر نکسوس 5 نامیده می‌شود) دارای صفحه‌‌نمایش 5.2 اینچی P-OLED فول اچ‌دی و دو دوربین 13 و 4 مگاپیکسلی در پشت و جلوی دستگاه است و ممکن است روی دکمه پاور بخش پشتی آن از یک حسگر اثر انگشت استفاده شود. دوربین اصلی دستگاه دارای گشودگی لنز f/1.8 است و لرزه‌گیر اپتیکال، فوکوس لیزری و دو فلش LED نیز در آن دیده می‌شود. برای دوربین دوم بالای صفحه‌نمایش این گوشی نیز طبق این گزارش به تشخیص‌دهنده عنبیه چشم (Iris Detection) و سنسور RGB-IR اشاره شده است. پردازش در این گوشی برخلاف تمامی ادعاهای دیگر طبق نظر این سایت با چیپ‌ست Snpadragon 620 انجام می‌شود که حاوی 8 هسته پردازشی خواهد بود. 4 گیگابایت رم،‌ 64 گیگابایت حافظه داخلی و باتری غیر قابل دسترسی 3180mAh سایر مشخصات این گوشی را طبق نظر GizmoChina تشکیل می‌دهند. نکسوس 5 جدید از شارژ سریع (QuickCharge) و شارژ وایرلس همراه با USB Type-C نیز پشتیبانی می‌کند. قیمت این گوشی حوالی 300 تا 400 دلار است که در صورت به تحقق پیوستن رقابت جالبی را با پرچمداران خواهد داشت.

مشخصات احتمالی نکسوس 5 و نکسوس 6 2015

اطلاعات این سایت چینی در مورد اولین نکسوس هواوی (که شاید بار دیگر نکسوس 6 حوانده شود) به کاملی نکسوس 5 ال‌جی نیست و تنها به اطلاعات کلی همچون صفحه‌نمایش 5.7 اینچی WQHD از نوع AMOLED، دوربین 21 مگاپیکسلی و پشتیبانی از شارژ وایرلس از نوع رزونانس بسنده شده است. طبق ناگفته‌ها این دو گوشی ظاهرا تا یک ماه دیگر (شاید در نمایشگاه IFA 2015 برلین) رونمایی خواهند شد.

منبع

ارسال یک پاسخ