معرفی رسمی موتو Z2 Force ؛ دو دوربین، ضد ضربه، 720 دلار!

0
2673
معرفی رسمی موتو Z2 Force ؛ دو دوربین، ضد ضربه، 720 دلار!

شرکت موتورولا امروز به صورت رسمی از جدیدترین پرچمدار خود با نام موتو Z2 Force رونمایی کرد. خبرها در مورد این گوشی از چندین ماه پیش به این سو در حال انتشار بود و بیش از سه ماه پیش آنچه ادعا می‌شد تصاویر و ویدئوی 360 درجه Moto Z2 Force بوده به معرض نمایش گذاشته شد. بسیاری از ادعاها و نکات حاضر در آن تصاویر حالا با معرفی رسمی موتو Z2 Force به واقعیت پیوسته البته به جز یک مورد مهم یعنی جک 3.5 میلیمتری هدست که هنوز جایی در این مدل مثل سال گذشته ندارد.

معرفی رسمی موتو Z2 Force ؛ دو دوربین، ضد ضربه، 720 دلار!

Moto Z2 Force دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی QHD با فناوری ساخت POLED با محافظت ShatterShiled است که ادعا می‌شود در مقابل شکستن مقاوم است. از POLED یا OLED با بیس پلاستیک پیش از این نیز شرکت‌های دیگر برای ساخت گوشی استفاده کرده‌اند که از جمله مشهورترین آنها می‌توان به G Flex و G Flex 2 از ال‌جی اشاره کرد. در بدنه Z2 Force‌همچنین از آلومینیوم سری 7000 برای مقاومت بیشتر استفاده شده است. ابعاد این مدل 6.1×76×155.8 میلی‌متر است که همچنان ضخامت آن فوق‌العاده یه نظر می‌رسد این گوشی 143 گرم وزن دارد.

معرفی رسمی موتو Z2 Force ؛ دو دوربین، ضد ضربه، 720 دلار!

در بخش پشتی گوشی دو دوربین 12 مگاپیکسلی با f/2.0 که یکی سیاه و سفید و دیگری رنگی است استفاده شده که با وجود آنکه می‌توان مستقلا با هر دو عکاسی کرد اما از دوربین سیاه و سفید همیچنین می‌توان برای ارتقا کیفیت دوربین رنگی و افزایش عمق میدان نیز سود برد. سنسور هر دوی این دوربین‌ها از نوع IMX386 سونی است. اتوفوکوس لیزری و فوکوس تشخیص فاز نیز در این دوربین‌ها وجود دارد اما از لرزه‌گیر اپتیکال خبری نیست. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این مجموعه نیز طبق انتظار 4K با 30 فریم در ثانیه خواهد بود. دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی این مدل نیز دارای گشودگی دیافراگم f/2.2 بوده و میدان دید 85 درجه‌ای را پوشش می‌دهد.

معرفی رسمی موتو Z2 Force ؛ دو دوربین، ضد ضربه، 720 دلار!

در بخش پردازشی این گوشی انتظاری جز اسنپ‌دراگون 835 نداریم که در واقعیت نیز همین گونه است. حافظه داخلی دستگاه 64 گیگابایت بوده و ظاهرا 4 گیگابایت رم در آمریکا و 6 گیگ رم در سایر نقاط دنیا دارد. Z2 Force در برخی مناطق با دو سیم‌کارت ارائه می‌شود. اتصال NFC، وای‌فای دو باند ac همراه با بلوتوث نسخه 4.2 (قابل آپدیت به نسخه 5 در اندروید O) دیگر نکات برجسته بخش ارتباطی این مدل را تشکیل می‌دهند. پورت اتصال دستگاه از نوع USB Type-C است و همانطور که گفتیم از جک 3.5 میلیمتری هدست نیز در آن خبری نیست البته در جعبه مختویات ظاهرا یک تبدیل برای اتصال هدست‌های دارای این پورت ارائه می‌شود.

 

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات منفی در Z2 Force به باتری آن تعلق دارد که از باتری غول‌آسای 3,500mAh سال گذشته حالا به یک باتری 2,730mAh تقلیل پیدا کرده است البته هنوز شارژر سریع TurboPower با توان 15 واتی برای این مدل ارائه می‌شود. این گوشی طبق انتظار از تمامی موتومادهای سال گذشته و مادهای دیگری که همراه با معرفی موتو Z2 Play عرضه شدند پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این یک ما جدید نیز همزمان با معرفی موتو Z2 Force به معرض نمایش گذاشته شده که به طور رسمی 360Camera Moto Mod نام دارد که با کمک آن می‌توان اقدام به برداشت ویدئوی 360 درجه با صدای 360 درجه کرد. ویدئوهای این دوربین در خود گوشی قابل ادیت هستند و می‌توان آنها را به صورت لایو نیز استریم کرد. این ماد جدید 299 دلار قیمت دارد و از 10 آگوست (19 مرداد) وارد بازار می‌شود.

معرفی رسمی موتو Z2 Force ؛ دو دوربین، ضد ضربه، 720 دلار!

موتورولا موتو Z2 Force طبق اعلام نظر برخی منابع با قیمت 720 دلار وارد بازار شده و پیش‌فروض آن از 10 آگوست (19 مرداد) آغاز می‌شود. این گوشی در سه رنگ ارائه می‌شود که شامل مشکی، طلایی و خاکستری می‌شود هرچند نسخه خاکستری آن ظاهرا منحصر به اپراتور T-Mobile آمریکاست.

منبع

ارسال یک پاسخ