ZUK Edge رسما توسط لنوو معرفی شد

0
2870
معرفی رسمی zuk edge

ZUK Edge از مدت‌ها پیش حضوری دائمی در خبرهای غیر رسمی و شایعات در مورد شرکت لنوو و ساب‌برند ZUK این شرکت داشت. لنوو اما طبق انتظار و قول قبلی بالاخره در روز 20 دسامبر این گوشی را به صورت رسمی معرفی کرد. در پله نخست معرفی ZUK Edge باید به علت نام‌‌گذاری دستگاه اشاره کرد جایی‌که Edge در نام گوشی به حضور خمیدگی در صفحه‌نمایش ارتباط نداشته و در عوض به حاشیه‌های اندکی چپ و راست صفحه‌نمایش اشاره می‌کند که در صورت یکسان بودن عکس‌های تبلیغاتی با دستگاه در دنیای واقعی، ترکیب جذابی به نظر می‌رسد.

معرفی رسمی zuk edge

ZUK Edge یک گوشی 5.5 اینچی فول اچ‌دی است که از این جهت نسبت به ZUK Z2 Pro با پنل 5.2 اینچی ابعاد بزرگ‌تری را نشان می‌دهد. ارتفاع گوشی با وجود ابعاد بزرگ‌تر صفحه‌نمایش اما به دلیل کاهش چشمگیر فضای بالا و پایین پنل حتی کمتر شده و از 145.4 در Z2 Pro‌ به تنها 142.9 میلیمتر رسیده است. البته ZUK Edge، نزدیک به 4 میلیمتر در عرض و 0.2 میلیمتر در ضخامت از Z2 Pro‌ بزرگ‌تر است.

دوربین اصلی دستگاه در وضوح تغییری نسبت به Z2 Pro نداشته و هنوز 13 مگاپیکسلی است اما تعداد فلش‌های LED آن از 2 به 1 کاهش یافته و در زیر فلش نیز همچنان سنسور ضربان قلب دیده می‌شود. دوربین سلفی نیز بدون تغییر در وضوح یک واحد 8 مگاپسکیل فاقد فوکوس خودکار است. تغییر مهم در این مجموعه نسبت به گذشته در بخش پردازشی دستگاه رخ داده که این بار به جای Snapdragon 820 از پروسسور جدیدتر Snapdragon 821 بهره گرفته شده است. رم دستگا در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی عرضه می‌شود و در هر دو مورد نیز حافظه داخلی (که مثل گذشته غیر قابل ارتقا است)، 64 گیگابایت خواهد بود.

معرفی رسمی zuk edge

باتری همچنان 3100mAh بوده و پورت USB Type-C آن نیز از اتصال پر سرعت USB 3.1 پشتیبانی می‌کند.

معرفی رسمی zuk edge

لنوو ZUK Edge‌ همانطور که پیش از این نیز احتمال آن داده شده بود یکی از ارزان‌قیمت‌ترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی مجهز به Snapdragon 821 خواهد چرا که قسمت نسبخه 4 گیگابایت رم دستگاه تنها معادل 330 دلار و نسخه 6 گیگابایت رم آن حوالی 360 دلار قیمت خواهد داشت. این گوشی در ماه ژانویه با دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ