تازه‌های ایفا (IFA): تبلت لنوو یوگا تب 3

0
2476
معرفی نسل جدید تبلت‌ های یوگای لنوو

شرکت لنوو علاوه بر رده اسمارت‌فون امسال در کلاس تبلت‌های اندرویدی نیز کاملا فعال بود. سه تبلتی که این شرکت در نمایشگاه IFA 2015 به معرض دید عموم گذاشت هر سه به کلاس Yoga تعلق دارند و همانند دیگر تبلت‌های این کلاس از پایه خاص که حکم دستگیره دستگاه را نیز دارند استفاده می‌‌کنند. در این خانواده که یوگا تب 3 (lenovo yoga tab 3) نام دارد یک مدل دارای پروژکتور نیز دیده می‌شود.

سری Yoga در محصولات تبلتی لنوو به دلیل برخورداری از یک طراحی خاص در میان خیل عظیم دیوایس‌های مشابه اندرویدی در یک نگاه قابل تشخیص هستند. این سری امسال به نسل سوم خود آپگرید شدند که در آنها نکات مثبت و منفی مشخصی دیده می‌شود. اولین و پیشرفته‌ترین عضو این رده Yoga Tab 3 Pro 10 نام دارد که نسبت به نسل قبلی خود سایز صفحه‌نمایش را از 13 به 10.1 اینچ کاهش داده است. در این کاهش البته وضوح تصویر کم نشده و همچنان 1600×2560 پیکسل باقی مانده است. حضور نواری از اسپیکرهای چهارگانه در بالای صفحه‌نمایش یکی دیگر از نکات جذاب در طراحی این تبلت به شمار می‌رود.

یوگا تب 3 - lenovo yoga tab 3 - معرفی نسل جدید تبلت‌ های یوگای لنوو

اما جذاب‌ترین نکته در مورد این دیوایس به جای‌گذاری یک پیکو پروژکتور کوچک در دسته استوانه‌ای بالای دستگاه است که می‌تواند تصویری به بزرگی 70 اینچ را تولید کند. در مورد شدت نور و کیفیت این پروژکتور هنوز نمی‌توان اظهارنظر کاملی کرد.

یوگا تب 3 - lenovo yoga tab 3 - معرفی نسل جدید تبلت‌ های یوگای لنوو

پردازش در این تبلت با پروسسور قدرتمند اینتل Atom x5-Z8500 با چهار پردازنده 2.2 گیگاهرتری همراه با 2 گیگابایت رم تامین می‌شود و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. باتری 10,200 میلی آمپر ساعتی و دوربین‌های 13 و 5 دیگر مشخصاتی این تبلت که با قابلیت 3G و LTE و اندروید 5.1 لالی‌پاپ در ماه نوامبر با قیمت 499 دلار ارائه می‌شود را تشکیل می‌دهند.

دو تبلت دیگر مشترکا یوگا تب 3 (Yoga Tab 3) خوانده می‌شوند و تنها در سایز صفحه‌نمایش با هم تفاوت دارد. امسال در این خانواده دو تبلت با سایزهای 8 و  10 اینچی با وضوح مشترک 800×1280 پیکسل ارائه شده که طراحی یکسانی داشته و از یک دوربین چرخان 8 مگاپیکسلی روی دسته بهره می‌برند. این دوربین به علت چرخان بودن می‌تواند برای برداشت سلفی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

معرفی نسل جدید تبلت‌ های یوگای لنوو

این مجموعه در پردازش بسیار ضعیف‌تر از مدل قبلی بوده و از چیپ‌ست Qualcomm Snapdragon 210 در کنار 1 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

معرفی نسل جدید تبلت‌ های یوگای لنوو

قیمت نسخه 8 اینچی این رده که در اکتبر عرضه می‌شود 169 دلار و نسخه 10 اینچی آن که در ماه نوامبر به بازار می‌آید 199 دلار قیمت دارد. هردوی این تبلت‌ها از اتصال 3G و LTE‌ پشتیبانی می‌کنند و سیستم‌عامل اندروید 5.1 لالی‌پاپ دارند.

منبع 1

منبع 2

منبع 3

ارسال یک پاسخ