دو موتو ایکس در یک قاب، Play یا Style

0
3222

در حالی که شب گذشته همگان منتظر معرفی نسل جدید گوشی موتو ایکس موتورولا با نام مورد انتظار Moto X 2015 بودند این شرکت دست به کار تازه‌ای زده و در یک شب دو Moto X را با هم معرفی کرد که در کنار Moto G معرفی شده تعداد گوشی‌های جدید موتورولا را به عدد 3 می‌رساند. دو ورزن موتو ایکس، Play و Style نام دارند که مشخصات برتر به Style تعلق دارد.

صفحه‌نمایش 5.7 اینچی مدل Style برای اولین بار در خانواده موتو ایکس به وضوح QHD یا 2560×1440 پیکسل ارتقا یافته و از این لحاظ در سطح برترین پرچمداران سال 2015 قرار می‌گیرد. این تنها نکته برجسته موتو ایکس استایل نیست و در زمینه دوربین اصلی نیز با تغییر بسیار بزرگی روبرو می‌شویم. دوربین 21 مگاپیکسلی این گوشی به گفته شرکت سازنده و سایت DxO یکی از برترین دوربین‌های موبایلی حال حاضر به حساب می‌آید و از لحاظ کیفیت می‌توان آن را با برترین‌های این کلاس مقایسه کرد.

معرفی موتو ایکس play‌ و style

در ساختار این دوربین با وجود آنکه از لرزه‌گیر اپتیکال خبری نیست اما از سیستم اتوفوکوس Phase detection استفاده شده که سرعت و دقت بسیار بالاتری را به همراه دارد. این دوربین می‌توان با وضوح 2160p یا 4K فیلم‌برداری کند. دوربین جلوی این مدل یک نمونه 5 مگاپیکسلی است که در کنار خود یک فلش LED نیز می‌بیند.

معرفی موتو ایکس play‌ و style

پردازش در این گوشی با چیپ‌ست Snapdragon 808‌ حاوی شش هسته پردازشی (دو هسته A57 و 4 هسته A53) انجام می‌شود و 3 گیگابایت رم و 16/32/64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا (تا 128 گیگابایت) دارد. این گوشی دارای باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت است و قرار است در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون با قیمت 399 دلار از نزدیک به یک ماه دیگر به بازار ارائه شود.

معرفی موتو ایکس play‌ و style

مدل دوم همانطور که اشاره شد موتو ایکس پلی نام دارد که نه‌تنها سایز پنل در آن به 5.5 اینچ کاهش پیدا کرده بلکه رزولوشن آن نیز 1920×1080 یا فول اچ‌دی است. دوربین این گوشی همان واحد 21 مگاپیکسلی حاضر در Style است اما به سبب استفاده از چیپ‌ست Snapdragon 615، حداکثر وضوح فیلم‌برداری در آن به فول اچ‌دی محدود شده است. حافظه رم دستگاه 2 گیگابایت بوده و حافظه داخلی نیز در دو ورژن 16 و یا 32 گیگابایتی با امکان ارتقا (تا 128 گیگابایت) ارائه می‌شود. دوربین جلوی این گوشی نیز 5 مگاپیکسلی است اما از فلش LED در آن خبری نیست و برخلاف Style‌ از اسپیکرهای استریوی بخش جلویی دستگاه در این مدل صرفنظر شده است.

معرفی موتو ایکس play‌ و style

این گوشی قرار است از چند روز دیگر با قیمت 300 دلار وارد بازار شود.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ