گزارش مالی سه ماهه دوم 2015 ال‌جی: زنگ خطر!

0
1963

شرکت ال‌جی الکترونیکس در حوزه‌های مختلفی در بازار دیجیتال و لوازم خانگی حضور پر رنگی در عرصه‌های مختلف جهانی دارد. ال‌جی که یکی از اصلی‌ترین فعالان بازار موبایل و تلویزیون به حساب می‌آید، امروز گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2015 خود را منتشر کرد که در طی آن شرایط نسبتا بغرنجی دیده می‌شود و شرکت در هر دو بازار با شرایط مالی سختی روبروست.

در این گزارش مالی سود عملیاتی سه ماهه این شرکت در پایین‌ترین سطح خود از فصل چهارم سال 2013 تاکنون قرار گرفته و با رسیدن به رقم 244 میلیارد وان (معادل 211 میلیون دلار) 60 درصد نسبت به درآمد 610 میلیارد وان سال گذشته کمتر بوده و حتی از پیش‌بینی قبلی 395 میلیارد وانی که پیش از این صورت گرفته بود نیز رقم کمتری را ثبت کرده است. در بازار تلویزیون نیز با وجود قرار گرفتن در جایگاه دوم بازار پس از سامسونگ، این شرکت با ضرر 82.7 میلیارد وانی (معادل 71.5 میلیون دلار) روبرو شده است سال پیش در شرایط مشابه شرکت با سودی دو برابر این مقدار در این بخش روبرو بود.

گزارش مالی ال جی در q2 2015

اوضاع در بخش موبایل نیز چندان رویایی نیست و با ثبت سودی تنها معادل 173 هزار دلار به مرز ضرر بسیار نزدیک شده است. البته میزان فروش در این بخش با رقم 3.65 میلیارد وان نسبت به سال گذشته نزدیک به 1 درصد افزایش را نشان می‌دهد. در زمینه ورود کالا به بازار (Shipment) البته با رقم 14.1 میلیون عددی چیزی نزدیک به 3 درصد کاهش نسبت به سال گذشته دیده می‌شود. بازار آمریکای شمالی به دلیل عملکرد بهتر گوشی‌های رده میانی با 36 درصد رشد روبرو شده اما سود شرکت در مجموع به دلیل تقاضای ضعیف‌تر برای گوشی‌های پیشرفته در بازار کره‌جنوبی رو به کاهش بوده است. ال‌جی در این سه ماهه نزدیک به 8.1 اسمارت‌فون مجهز به LTE را در سطح جهانی به فروش رسانده است که بالاترین میزان در این رده به حساب می‌آید  سیاست ال‌جی در ادامه به تمرکز روی گوشی‌های سطح میانی و اسمارت‌فون‌های پیشرفته برای بازارهای نوظهور خواهد بود.

سهام ال‌جی در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خود در طی 12 سال گذشته رسیده است که نگرانی‌ها را در مورد آینده این شرکت نزد سهامداران و دوست‌داران این برند افزایش می‌دهد.

منبع

ارسال یک پاسخ