با نسخه جدید ویندوز آشنا شوید : Windows 10 S

0
2612
با نسخه جدید ویندوز آشنا شوید : Windows 10 S

شرکت مایکروسافت شب گذشته در کنار معرفی لپ‌تاپ‌های جدید سرفیس از نسخه جدید ویندوز برای آنها موسوم به Windows 10 S نیز رونمایی کرد. این نسخه از ویندوز که روز گذشته اطلاعاتی در مورد آن منتشر شده بود به گونه‌ای طراحی شده که بتواند به سادگی در دیوایس‌های ارزان‌قیمت و فاقد سخت‌افزارهای قدرتمند به کار خود ادامه دهد. نکته جالب دیگر در مورد این سیستم‌عامل کاسته شدن مشهود از زمان بوت آن است که اینک به 15 ثانیه تقلیل پیدا کرده است این زمان از ویندوز 10 نسخه پرو روی یک سخت‌افزار مشترک بسیار سریع‌تر است.

با نسخه جدید ویندوز آشنا شوید : Windows 10 S

Windows 10 S درست همانند کروم‌بوک‌ها بیشتر جنبه‌های آموزشی و استفاده‌هایی نظیر مدارس و دانشگاه‌ها را هدف گرفته و به همین منظور امکان نصب و راه‌اندازی آن از طریق USB Drive برای دیوایس‌های مختلف را در نظر گرفته است. یک فرق بزرگ و شاید کاملا تعیین کننده در مورد ویندوز 10 اس و ویندوز 10 پرو به نوع برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این پلتفرم است و در حالی که طبیعتا ویندوز 10 پرو همه اپلیکیشن و برنامه‌های ویندوز را پشتیبانی می‌‌کند، در ویندوز 10 اس تنها می‌توان برنامه‌هایی که روی استور ویندوز قرار دارند را نصب کرد و برای نصب سایر برنامه‌ها نیز باید آنها برای این منظور دوباره پکیج شوند (Repackage).

ویندوز 10 اس قرار است از این تابستان روی دیویاس‌های دانش‌آموزی و دانشجویی قرار بگیرد جایی که قیمت سخت‌افزار از 189 دلار آغاز خواهد شد. روی این پلتفرم یک اشتراک رایگان Minecraft: Education Edition و همچنین اشتراک رایگان Microsoft Office 365 for Education و Microsoft Team قرار می‌گیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ