معرفی رسمی Thuraya X5-Touch اولین اندرویدی ماهواره‌ای!

0
2591
Thuraya X5-Touch این بار رسما معرفی شد اولین اندرویدی ماهواره‌ای!

اواخر فروردین ماه امسال بود که شرکت ثریا، سازنده گوشی‌های ماهواره‌ای موبایل جدیدی را به نام ثریا X5 Touch به نمایش گذاشت که آن را اولین گوشی ماهواره‌ای جهان با سیستم‌عامل اندروید می‌خواند. این گوشی در آن زمان تنها به صورت خلاصه معرفی شد و بسیاری از مشخصات آن اعلام نگردید. Thuraya X5-Touch اما امروز بالاخره پس از گذشت نزدیک به 8 ماه به صورت رسمی با جزئیات کامل معرفی شده است. Thuraya X5-Touch همانطور که پیش از این مشخص شده بود دارای یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی یا 1080×1920 پیکسلی است که با فناوری IPS ساخته شده و با پوششی از Gorilla Glass محافظت می‌شود.

دوربین بخش پشتی دستگاه تنها 8 مگاپیکسل وضوح دارد و دوربین سلفی آن نیز تنها 2 مگاپیکسلی‌ست. پردازش در این گوشی با پروسسور نچندان جدید Snapdragon 625 انجام شده و تمخا 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد. ظرفیت باتری این گوشی 3,800mAh اعلام شده و وزن آننیز 262 گرم است.

Thuraya X5-Touch این بار رسما معرفی شد اولین اندرویدی ماهواره‌ای!

این گوشی از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند و مشکلی در نفوذ گرد و خاک و آب در شرایط این استاندارد ندارد. جدا از این با توجه به نوع استفاده از گوشی‌های ماهواره‌ای در شرایط سخت آب و هوائی، Thuraya X5-Touch از استاتدارد نظامی MIL-STD-810G نیز برخوردار است که در سرما و گرما بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد. این گوشی در بخش ارتباطی به NFC مجهز است و برای مسیریابی نیز علاوه بر GPS، از BeiDou و GLONASS نیز پشتیبانی می‌کند.

Thuraya X5-Touch این بار رسما معرفی شد اولین اندرویدی ماهواره‌ای!

این گوشی طبیعتا یک موبایل ماهواره‌ای‌ست و بدین منظور یک آنتن نسبتا بزرگ نیز بر بالای آن دیده می‌شود. جدا از این امکان ارتباطی، همانطور که از پیش نیز مشخص شده بود امکان استفاده از شبکه‌های‌ عادی تلفن‌همراه نیز در این گوشی وجود دارد که پوشش همواره روشن شبکه‌های 2G/3G/4G را در کنار ارتباط ماهوراه‌ای ارائه می‌کند.

Thuraya X5-Touch با اندروید 7 نوقا و با قیمت 999 پوند در 160 کشور از ماه دسامبر در دسترس خواهد بود.

منبع

ارسال یک پاسخ