آیا واقعا موبایل جدید نوکیا با 5 لنز دوربین در راه است؟

0
2538
آیا واقعا موبایل جدید نوکیا با 5 لنز دوربین در راه است؟

اگر کاربر قدیمی دنیای موبایل باشید حتما گوشی 6 سال پیش شرکت نوکیا یعنی Nokia 808 PureView با دوربین 41 مگاپیکسلی که حتی امروز نیز وضوح بی‌رقیبی در بین گوشی‌های پیشرفته به حساب می‌آید به خاطر دارید. نوکیا همواره یکی از سنت‌شکن‌ترین برندها در زمینه دوربین‌ گوشی‌های این شرکت بوده و اعلام چند روز پیش شرکت HMD مبنی بر ارائه یک محصول فوق‌العاده در MWC امسال گمانه‌زنی‌ها در مورد موبایل جدید نوکیا را بسیار افزایش داده است. طبق خبرهای جدید در مورد این شرکت که به نقل از منابع چینی متصل به شرکت فاکس‌کان به دست آمده است، در موبایل جدید نوکیا ظاهرا از دوربینی با 5 لنز مختلف استفاده می‌شود که بیش از همه چیز به پروژه دوربین‌ بسیار گران‌‌قیمت OZO این شرکت شباهت دارد که با 8 لنز دوربین تصویری 360 درجه را تهیه می‌کرد (تصویر بالا). این شرکت پیش از این هم در مدل نوکیا 7 از ایده OZO در بخش صدا استفاده کرده بود.

آیا واقعا موبایل جدید نوکیا با 5 لنز دوربین در راه است؟
Nokia 808 PureView

به گفته شخصی نزدیک به کارخانه فاکس‌کان، شرکت HMD هم‌اکنون گوشی هوشمند جدیدی رو با پنج لنز دوربین آمده تست و آزمان نهائی کرده است. در این حالت اگر فاکس‌کان راهای برای تولید انبوده این گوشی پیدا کند، این مدل می‌تواند از اواخر سال 2018 عملا به بازار ارائه شود. ظاهرا این لنز پنچ‌گانه دوربین در کنار دو خفره دیگر که احتمالا فلش‌های LED این مجموعه هستند قرار گرفته و با هم تشکیل یک دایره با 7 خفره را می‌دهند. اطلاعاتی در مورد نوع این لنزها و عملی که انجام می‌دهند منتشر نشده است اما شاید این مجموعه مانند دوربین‌های سه‌گانه حاضر در هواوی P20 برای ارتقا زوم اپتکیال به کار گرفته شود.

در نهایت ذکر این نکته بسیار با اهمیت است که اطلاعاتی از این دست که عملا از سوی هیچ منبعی تأیید نشده‌ است می‌تواند در حکم شایعات تمام‌عیاری به نفع یک برند خاص بوده و هیچگاه یک موبایل جدید نوکیا با این ویژگی به واقعیت نپیوندد.

منبع

ارسال یک پاسخ