ال‌جی هم به دنبال گوشی تاشو ست؟ یک پتنت و دو طرح جدید

0
2154
ال‌جی هم به دنبال گوشی تاشو ست؟ یک پتنت و دو طرح جدید

ساخت یک گوشی تاشو از یکی دو سال پیش دوباره به یک ایده جذاب برای شرکت‌های موبایل تبدیل شده و خیلی از شرکت‌های کوچک و بزرگ دست به فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه زدند: ثبت اختراع اپل برای آیفون تاشو و موبایل تاشوی هواوی در سال آینده همراه با گوشی تاشوی W2018 سامسونگ و ZTE Axon M همگی از تلاش‌ها برای زنده کردن ایده گوشی تاشو سخن می‌گویند. طبق تازه‌ترین خبرها، شرکت ال‌جی نیز از چندی پیش به این تلاش‌ها پیوسته و یک درخواست پتنت را در این مورد در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت کرده است.

در این پتنت دو طرج برای گوشی تاشو از سوی ال‌جی ارائه شده که باوجود تفاوت در اجرا، هر دو دیوایسی را نشان می‌دهند که هنگام باز شدن تای آن از یک گوشی موبایل به یک تبلت تبدیل می‌شود. اسمی که ال‌جی برای این پتنت انتخاب کرده «گوشی موبایل با صفحه‌نمایش منعطف که می‌تواند به دو قسمت [مساوی] تا شود» است و در یکی از طرح‌های آن دو بدنه گوشی به صورت پهلو به پهلوی هم قرار گرفته‌اند که در آنها تنها یک صفحه‌نمایش وجود دارد که هنگام بسته بودن به دو نیم تقسیم شده و در این حالت به یک گوشی عادی با یک صفحه‌نمایش همیشه روشن تبدیل می‌شود. هنگام باز شدن نیز با یک تبلت روبرو می‌شویم.

ال‌جی هم به دنبال گوشی تاشو ست؟ یک پتنت و دو طرح جدید

طرح دوم به طرح اول شباهت کاملی دارد با این تفاوت که هنگام تا شدن این گوشی موبایل، بخشی از صفحه‌نمایش دوم به قسمت روئی صفحه‌نمایش اول گسترش پیدا می‌کند که یک پنل باریک در کناره صفحه ایجاد می‌کند که برای نمایش آیکون‌ها و دیگر دیتاها به کار می‌رود.

ال‌جی هم به دنبال گوشی تاشو ست؟ یک پتنت و دو طرح جدید

ال‌حی این پتنت را در حولای 2017 درخواست کرده و WIPO اطلاعات آن را هفته پیش منتشر کرده است. مثل همه پتنت‌های دیگر، این طرح نیز هیچ ضمانتی برای اجرا نداشته و ممکن است هیچگاه جامه واقعیت به خود نپوشد.

منبع

ارسال یک پاسخ