انویدیا: کارت گرافیک را به گیمرها بفروشید نه به ماینرها!

0
2154
انویدیا: کارت گرافیک را به گیمرها بفروشید نه به ماینرها!

با بالا رفتن قیمت ارزهای دیجیتالی و اصطلاحا Cryptocurrencyها بازار ماین کردن این پول‌های معتبر و بسیار گران‌قیمت نیز بسیار داغ است و با اینکه چند روز پیش قیمت بیت کوین یک شبه 50 درصد افت کرد اما نه‌تنها این افت تا به امروز نزدیک به 20 درصد جبران شده بلکه دیگر ارزهای دیجیتالی نیز رو به رشد دارند. برای بدست آوردن و اصطلاحا Mine کردن این ارزها نیاز به سخت‌افزارهای قوی روی کامپیوتر به خصوص کارت گرافیک قوی وجود دارد. به همین دلیل است که در طی یک سال گذشته تقاضا برای کارت گرافیک برندهای مختلف به خصوص کارت‌های قدرتمند بسیار افزایش یافته است. افزایش تقاضا برای این محصول تا حدی بالا رفته که ظاهرا در برخی از فروشگاه‌های خرده فروشی کمبود گرافیک احساس می‌شود تا جائی‌که شرکت انویدیا را به واکنش واداشته است. انویدیا در این زمینه خرده‌فروشی‌ها را تشویق کرده است تا کارت‌های گرافیک را به جای ماینرها به بازی‌کننان واقعی یا گیمرها بفروشند.

انویدیا: کارت گرافیک را به گیمرها بفروشید نه به ماینرها!
نمونه‌ای از یک سیستم Mine کریپتوکارنسی براساس GPU

البته طبیعتا اجباری در این “تشویق کردن” وجود نداشته و این شرکت نمی‌تواند کنترل خاصی روی این بازار داشته باشد. نکته دیگر اینکه فروشندگان معمولا راهی برای فهمیدن اینکه فرد خریدار، یک ماینر یا یک گیمر است ندارند و این تشویق انویدیا شاید به راه‌کار خاصی برای فروشندگان ختم نشود. سخنگوی شرکت انویدیا در این زمینه ضمن اشاره به این نکته که برای این شرکت، گیمرها در اولویت قرار داشته و دارند به توصیه انویدیا به شرکای تجاری این شرکت برای ایجاد شرایط مناسب جهت دستیابی گیمرها به آخرین دیوایس‌های این شرکت اشاره کرده است.

شاید این مسئله در بازار عمده فروشی تا حدودی قابل اجرا باشد اما همانطور که اشاره شد در بازار خرده‌فروشی با شرایط متفاوتی روبرو هستیم و معمولا نمی‌توان سابقه خریداران را هنگام تهیه یک کالای خاص بدست آورد.

منبع (به زبان آلمانی)

ارسال یک پاسخ