موبایل HTC در قهقرا: ضرر 68 میلیون دلاری!

0
1926
موبایل HTC در قهقرا: ضرر 68 میلیون دلاری

زمانی نچندان دور و در روزگاری که HTC‌ سازنده اولین گوشی اندرویدی جهان بود، این شرکت نزدیک به 10 درصد بازار موبایل را در دست داشت و به عنوان یکی از قدرت‌های اسمارت‌فون از آن یاد می‌شود. موبایل HTC در طی زمان و با تصمیم‌گیری‌های اشتباه از سوی مدیران این شرکت و انتخاب ویندوز به جای اندروید در برهه‌ای از زمان در دایره‌ای از ضررهای پیاپی و مشکلات متعدد گرفتار آمد که هر سال رکوردی از ضررهای بیشتر را به این کمپانی وارد می‌آورد. جدیدترین گزارش مالی HTC تفاوتی با گذشته ندارد و این بار نیز ضررهای هنگفتی به این برند وارد شده و سرعت فرو ریختن آن حتی بیشتر از گذشته شده است. درآمد کلی مجموعه HTC طبق این گزارش جدید دز عرض تنها یک ماه 37.23 درصد کاهش پیدا کرده و مقایسه آن با جولای سال قبل، 77.41 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

موبایل HTC در قهقرا: ضرر 68 میلیون دلاری

برای اینکه معیاری از وخیم بودن ماجرا در موبایل HTC و دیگر قسمت‌های این شرکت به دست بیاورید تنها کافی‌ست بدانید که این درآمد اسفناک در 15 سال گذشته در این برند بی‌سابقه بوده و تنها در آگوست 2003، چنین درآمدی در HTC به ثبت رسیده است. درآمد کلی این شرکت تا به امروز در سال 2018 برابر با 544.6 میلیون دلار است که با وجود آنکه رقم پائینی نیست اما کافی‌ست بدانید این درآمد نسبت به زمان مشابه سال قبل با 54 درصد کاهش روبرو شده است!

درآمد این مجموعه برای سه‌ماهه دوم سال 2018 برابر با 222.2 میلیون دلار اعلام شده است که از این میزان نه‌تنها سودی عاید HTC نشده بلکه رکورد ضرر را نیز با 68.3 میلیون دلار شکسته است! یکی از معدود درآمدزائی‌های بزرگ این شرکت در سال گذشته فروش بخش طراحی موبایل HTC به گوگل با قیمت 1.1 میلیارد دلار بود. این فروش حداقل به صورت صوری، سیاهه مالی HTC را در نیمه اول 2018، مثبت کرده و سود خالصی معادل 621 میلیون دلار را عاید این شرکت نموده است.

موبایل HTC با وجود فروخته شدن بخش طراحی به گوگل، همچنان به ساخت گوشی‌ به خصوص در رده پرچمداران ادامه می‌دهد ولی عمده درآمد این برند بیش از همه چیز از بخش واقعیت مجازی و سربندهای سری Vive این برند به دست می‌آید.

منبع

ارسال یک پاسخ