معرفی Q Venture و Q Explorist: نسل چهارم اسمارت‌واچ فسیل

0
2348
معرفی Q Venture و Q Explorist: نسل چهارم اسمارت‌واچ فسیل

سال پیش درست در چنین روزهائی نسل سوم ساعت‌های هوشمند Fossil Q Venture و Q Explorist معرفی شد و حالا در سالگرد این اتفاق نسل چهارم اسمارت‌واچ فسیل سری Q Venture و Q Explorist در دسترس قرار گرفته است. نسل چهارم اسمارت‌واچ فسیل هچنان دارای سیستم‌عامل اندروید Wear است اما این بار قابلیت‌های جدیدی به آنها افزوده شده که جذابیت این ساعت‌های هوشمند را افزایش می‌دهد. تفاوت اصلی مابین Q Venture و Q Explorist مثل سال قبل به سایز آنها بستگی دارد و با اینکه Q Explorist با بدنه 45 میلی‌متری که 1 میلی‌متر بزرگ‌تر از سال قبل است ارائه می‌شود، Q Venture حتی کوچک‌تر از قبل شده و از 42 به 40 میلی‌متر رسیده است. اختلاف در سایز بدنه به ناچار بندهای این دو ساعت را نیز متفاوت می‌کند که حالا به ترتیب برای مدل بزرگ‌تر و کوچک‌تر، 22 و 18 میلی‌متری هستند.

Fossil Q Venture and Q Explorist Forth Edition Fossil Q Venture and Q Explorist Forth Edition Fossil Q Venture and Q Explorist Forth Edition

Fossil Q Venture نسل چهارم

دیگر اختلاف در بین اعضای نسل چهارم اسمارت‌واچ فسیل یعنی حضور سه‌دکمه در Explorist و یک دکمه در Venture که در سال گذشته راه آسانی برای تشخیص این دو ایجاد کرده بود حالا از بین رفته و هر دو ساعت به جز چرخ اصلی (Crown) حالا دارای دو دکمه دیگر در کناره سمت راست هستند. هر دو ساعت حاضر در نسل چهارم اسمارت‌واچ فسیل دارای سنسور ضربان قلب و GPS‌ هستند که نکات مهم جدید نسبت به نسل سوم سال گذشته به حساب می‌آیند. مدل‌های سال پیش از استاندارد مقاومت IP68 برخوردار بودند که با وجود آنکه آنها را در غوطه‌وری‌های کم‌عمق و برای مدت کوتاه از گزند نفوذ آب محافظت می‌کرد اما امکان استفاده کردن از آنها هنگام شنا کردن در عمق‌های بیشتری را از کاربران سلب می‌نمود. این مشکل در نسخه جدید کاملا برطرف شده چرا که این ساعت‌ها تا 3 اتمسفر یعنی تا عمق 30 متری سطح آب نیز مشکلی را پیش روی خود نمی‌بینند.

Fossil Q Venture and Q Explorist Forth Edition Fossil Q Venture and Q Explorist Forth Edition Fossil Q Venture and Q Explorist Forth Edition

Fossil Q Explorist نسل چهارم

NFC دیگر نکته اضافه شده به Q Venture و Q Explorist جدید است که به معنای پشتیبانی این ساعت‌ها از پرداخت گوگلی یا Google Pay به حساب می‌آید. جدا از موارد تغییر یافته، دیگر مشخصات پایه‌ای هر دو دستگاه همچون حافظه داخلی 4 گیگابایتی، بلوتوث کم مصرف 4.1، وای‌فای نسخه n و باتری با شارژدهی در کل روز (طبق ادعای شرکت سازنده) تغییری نسبت به گذشته نکرده است. Q Venture و Q Explorist هر دو در نسخه‌های با بند چرمی به قیمت 255 دلار و در نسخه دارای بند فولاد ضد زنگ با قیمت 275 دلار به بازار ارائه می‌شوند که دقیقا همان قیمت سال گذشته این دو ساعت است. زمان حضور این دو مدل در بازار نیز 26 آگوست (4 شهریور) تعیین شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ