موتورولا وان اکشن – گو پروی دنیای اسمارت‌فون‌ها!

0
1749
موتورولا وان اکشن، گو پروی دنیای اسمارت‌فون‌ها!

اکشن کم‌ها یا دوربین‌های ورزشی از یکی از معدود باز مانده‌های دوران دوربین‌های خانگی هستند که هنوز با وجود پیشرفت‌های فراوان در دوربین گوشی‌های هوشمند هنوز به عنوان یک محصول مستقل به فروش خود ادامه می‌دهند. از جمله ویژگی‌های جذاب این دوربین‌ها باید به قابلیت فیلم‌برداری روان آنها (عمدتا با نرخ 60 فریم در ثانیه) و لرزه‌گیرهای پیشرفته اشاره کرد که حتی در شرایط دشواری مثلی فیلم‌برداری از روی کلاه یا دوچرخه نیز تصویر قابل‌قبولی را به دست می‌دهند این رده نیز ظاهرا قرار است از این پس با تهدیدهای جدی و بزرگی از سوی گوشی‌های هوشمند روبرو شوند که اولین آنها گوشی جدید موتورولا وان اکشن است. One Action که دو روز پیش اطلاعاتی در مورد آن منتشر شده بود حالا به صورت رسمی معرفی شده و همانطور که از اسم آن مشخص است، دوربین ورزشی آن اهمیت بالایی در جذب مخاطبان خواهد داشت.

موتورولا وان اکشن، گو پروی دنیای اسمارت‌فون‌ها!

اصلی‌ترین قابلیت موتورولا وان اکشن طبیعتا به دوربین فیلم‌برداری واید آن در بخش پشتی تعلق دارد. این دوربین که میدان دید گسترده 117 درجه‌ای را پوشش می‌دهد، امکان فیلم‌برداری با وضوح 1080p با 60 فریم در ثانیه را داشته و سنسور 16 مگاپیکسلی آن نیز برای بهبود کیفیت در نور کم، امکان ترکیب چهار پیکسل با یکیدگر را ارائه می‌کند. برای جذاب‌تر شدن این ترکیب نیز از ویژگی لرزه‌گیر دیجیتال در این مجموعه استفاده شده است.

سنسور این دوربین به‌گونه شکل گرفته که حتی با گرفتن گوشی به صورت عمودی نیز می‌تواند ویدئوهای افقی را برداشت کند. این قابلیت، قرار دادن گوشی روی پایه را آسان‌تر می‌کند چرا که در بسیاری از اوقات مثلا در هنگام دوچرخه‌سواری، پایه معمول برای ثابت نگه‌داشتن گوشی، آن را به صورت عمودی، فیکس می‌کنند.

موتورولا وان اکشن، گو پروی دنیای اسمارت‌فون‌ها!

اگر دنبال برداشت عکس با این دوربین هستید باید نا امیدتان کنیم چرا که این دوربین تنها برای فیلم‌برداری، طراحی شده و برداشت عکس، جزء قابلیت‌های آن نیست. برای گرفتن عکس در موتورولا وان اکشن می‌توان از دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی دستگاه بهره برد که علاوه بر عکس، برای گرفتن ویدئوهای 4K با 30 فریم در ثانیه نیز کاربرد دارد. دوربین 5 مگاپیکسلی سوم این مجموعه نیز برای تعیین عمق میدان به کار می‌رود. سنسور اثر انگشت درون لوگوی موتورولا عمراه با فلش LED، دیگر اجزای بخش پشتی گوشی را تشکیل می‌دهند.

وان‌اکشن به جز موارد گفته شده، یک اسمارت‌فون نسبتا بزرگ با صفحه‌نمایش 6.2 اینچی فول اچ‌دی پلاس LCD است که با نسبت 21:9 و دوربین سلفی پانچ شده در کناره صفحه‌نمایش، شباهت کاملی به موتورولا One Vision دارد.

موتورولا وان اکشن، گو پروی دنیای اسمارت‌فون‌ها!

از دیگر موارد قابل اشاره در مورد موتورولا وان اکشن باید به پردازنده Exynos 9609، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی قابل ارتقاء 128 گیگابایتی، باتری 3,500mAh با شارژر 10 واتی از طریق USB-C و جک هدست اشاره کرد.

این گوشی از روز گذشته در اروپا، برزیل ئ مکزیک با قیمت 260 یورو به بازار ارائه شده است و به زودی به دیگر بازارهای اروپایی و آمریکای لاتین نیز ارائه می‌شود. رنگ‌های در نظر گرفته شده برای این گوشی شامل آبی تیره و سفید صدفی می‌شود. این گوشی به دسته اندروید وان تعلق داشته و آپدیت آن برای حداقل دو سال آینده تضمین شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ