در S8 و +S8 با صفحه‌نمایش روشن از شارژ سریع خبری نیست؟

0
2562
در S8 و +S8 با صفحه‌نمایش روشن از شارژ سریع خبری نیست؟

شارژ سریع این روزها یکی از امکانات استاندارد نه‌تنها گوشی‌های پیشرفته و گران‌قیمت بلکه گوشی‌های رده میانی و حتی سطح پائین است و جدا از شرکت‌هایی مثل کوالکام که در چیپ‌ست‌های خود از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند دیگران نیز کم و بیش با شدت و حدت متفاوت از این ویژگی برخوردارند. دو پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی S8 و +S8 نیز طبیعتا همانند S6 و S7 یکی دو سال گذشته از این گزینه برخوردارند و روی کاغذ هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما ظاهرا این همه ماجرا نیست و یک مشکل جدید در این رابطه بروز کرده است.

طبق گزارش سایت Phandroid هیچ یک از این دو گوشی هنگام روشن بودن صفحه‌نمایش از شارژ سریع برخوردار نبوده و با اینکه روی صفحه‌نمایش عبارت fast charging نمایش داده می‌شود اما در عمل سرعت شارژ از حوالی 1 ساعت و 37 دقیقه در هنگام خاموش بودن صفحه‌نمایش به نزدیک 3 ساعت و به طور دقیق به 2 ساعت و 51 دقیقه افزایش پیدا کرده است.

در S8 و +S8 با صفحه‌نمایش روشن از شارژ سریع خبری نیست؟
سامسونگ فناوری شارژ سریع خود را Adaptive Fast Charge می‌نامد که عملا نام دیگری برای فناوری دو سال گذشته کوالکام یعنی Quick Charge 2.0 است. علت انتخاب این فناوری شارژ قدیمی‌تر در حالی‌که نسخه چهارم Quick Charge عرضه شده و در Snapdragon 835 حاضر در نسخه آمریکایی S8 و +S8 نیز Quick Charge 4.0 کاملا پشتیبانی می‌شود در نسخه‌های مختلف گوشی‌های پرچمدار ساموسنگ نهفته است. سامسونگ جدا از نسخه‌های مجهز SD835 که در آمریکا عرضه می‌کند این گوشی‌های خود را در بازارهای دیگر (از جمله بازار ایران) با چیپ‌ست Exynos اختصاصی خود ارائه می‌نماید که چون در این پروسسور فناوری شارژ، از سرعت بسیار کمتری نسبت به Quick Charge 4.0 دارد لذا سامسونگ برای اختلاف ایجاد نشدن بین ورژن‌های مختلف به کل از خیر نسخه چهارم این فناوری گذشته است. سال گذشته نیز در گلکسی S7 شرایط مشابه‌ای وجود داشته و با وجود پشتیبانی از Quick Charge 3.0 در Snapdragon 820 همچنان فناوری سال قبل آن مورد استفاده قرار می‌گرفت.

سامسونگ هنوز موضع‌‌گیری خاصی در این مورد نکرده اما می‌توان انتظار داشت که در روزهای آینده با عکس‌العمل این شرکت روبرو شویم.

منبع

ارسال یک پاسخ