هکرها می‌توانند ماشین هیوندایی شما را به لطف یک اپ بدزدند

0
2258
هکرها می‌توانند ماشین هیوندایی شما را به لطف یک اپ بدزدند

شرکت خودروسازی هیوندایی از چندی پیش در اپلیکیشن MyHyundai عملگری را به نام Blue Link تعبیه کرده‌اند که با کمک آن کاربران دستگاه می‌توانند ماشین هیوندایی خود را از راه دور یافته، قفل درهای آن را باز کنند و یا حتی موتور ماشین را استارت نمایند. این اپ که امکان نصب روی اسمارت‌فون و روی ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Android Wear قابل نصب است به تازگی مشکل ساز شده و حتی ممکن اسن زمینه سرقت ماشین هیوندایی کاربران را فراهم کند. طبق اطلاعاتی که جدیدا فاش شده آپدیت اوائل ماه دسامبر این اپ نه‌تنها کاربران اصلی ماشین را بلکه دسترسی همه افراد به ماشین را فراهم می‌آورد!

هکرها می‌توانند ماشین هیوندایی شما را به لطف یک اپ بدزدند

این مشکل که اینک برطرف شده به گفته یک سخنگویی هیوندایی، چندان بزرگ نبوده و هیچ استفاده غیر مجاز و یا سرقتی به وسیله آن تا این لحظه گزارش نشده است.  این مشکل نخستین باری نیست که برای وسیله‌ نقلیه‌های هوشمند امروزی اتفاق می‌افتد و به عنوان نمونه چندی پیش نیز شرکت فیات-کرایسلر با یافتن مشکلی در دسترسی سایرین به خودروهای این شرکت فراخوانی را برای حل این مشکل راه‌اندازی کرد.

Blue Link خوشبختانه امکان کنترل ماشین در حال حرکت را ندارد اما یافتن مشکلی در این حد در اپلیکیشن یک خودروساز محبوب این سوال را پیش می‌آورد که آیا واقعا همه وسائل ما در زندگی باید هوشمند باشند به خصوص وقتی که صحبت از یک وسیله چندین هزار دلاری در میان است؟

منبع

ارسال یک پاسخ