هواوی به زودی چیپ‌ست Kirin 710 را معرفی می‌کند

0
2245
هواوی به زودی چیپ‌ست Kirin 710 را معرفی می‌کند

هواوی یکی از معدود شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که خود تولید‌کننده پردازنده گوشی‌های این شرکت بوده و در کنار سامسونگ و اپل تنها برندهای قابل اشاره در این زمینه را تشکیل می‌دهند. این شرکت سال گذشته در بسیاری از گوشی‌های رده میانی خود از چیپ‌ست 16 نانومتری Kirin 659 استفاده کرده که از آن جمله می‌توان به میت 10 لایت، آنر 9 لایت و P20 Lite اشاره کرد. این شرکت ظاهرا در پی آپدیت این سری و ارائه چیپ‌ست جدیدی در آینده نزدیک به نام Kirin 710 است که همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد بیش از همه چیز برای رقابت با چیپ‌ست قدرتمند رده میانی کوالکام یعنی Snapdragon 710 طراحی شده است.

هواوی به زودی چیپ‌ست Kirin 710 را معرفی می‌کند

Kirin 710 از هسته‌های قدرتمند نسل پیشین شرکت ARM یعنی A73 استفاده می‌کند و لیتوگرافی ساخت آن نیز 12 نانومتری شرکت TSMC است. در مقابل با وجود به‌کارگیری ARM A73، شرایط در Snapdragon 710 هنوز بهتر از رقیب آن است چرا که نه‌تنها در این پروسسور از هسته‌های کاستوم قوی‌تر ARM A75 استفاده شده بلکه لیتوگرافی ساخت نیز شرایط بهتری داشته و از نوع 10 نانومتری شرکت سامسونگ است. در سوی مقابل Kirin 710 برای جذاب‌تر کردن ماجرا مثل پروسسور پرچمدار Kirin 970، از فناوری هوش مصنوعی و واحد پردازش عصبی NPU بهره می برد که در کاربردهای مرتبط با هوش مصنوعی دست بالاتری را ارائه می‌دهد.

شرکت هواوی ظاهرا از این پروسسور به صورت رسمی در ماه آینده یعنی جولای رونمائی می‌کند و برخی خبرها از حضور آن برای اولین بار در گوشی nova 3 با کد نام پاریس حکایت دارند. این گوشی ظاهرا دارای صفحه‌نمایش کشیده 19.5:9 بوده و دارای دو لنز دوربین است. شرکت هواوی طبق پیش‌بینی‌ها قرار است در سال جاری میلادی نزدیک به 140 میلیون اسمارت‌فون را به بازار عرضه کند که حداقل نزدیک به 50 درصد آنها به رده میانی تعلق خواهند داشت و چیپ‌ست Kirin 710 به احتمال قریب به یقین در اکثر این گوشی‌ها مورد استفاده قرار حواهد گرفت.

منبع