وزیر ارتباطات: فیلتر کال تلگرام از طرف قوه قضائیه ابلاغ شده است

0
2420
وزیر ارتباطات: کال تلگرام از طرف قوه قضائیه مسدود شده است

در اوائل ماه جاری، قابلیت کال تلگرام با امکان انتخاب کیفیت تماس معرفی شد و پس از چندی تماس صوتی تلگرام به ایران نیز رسید اما در همان روز نخست اپراتورهای سه‌‌گانه موبایل در ایران در اقدامی مشترک این ویژگی تلگرام را فیلتر کردند البته پس از چند روز این محدودیت برداشته شد اما اینک مجددا چند روزی ست که کال تلگرام از طریق اپراتورها در دسترس قرار ندارد. امروز برخی از مسئولین دولت در مورد این مسئله موضع‌گیری کردند که از آن جمله می‌توان به محدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی اشاره کرد.

محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اعلام کرد : قطع تلگرام صوتی خارج از دولت انجام شد و مسئولیتش به عهده دوستانی است که تشخیص دادند این کار را انجام دهند. اظهارنظر صریح‌تر اما در این مورد توسط وزیر ارتباطات صورت گرفته است؛ محمود واعظی در واکنش به فیلترینگ تماس صوتی تلگرام و علت مسدود شدن آن از جانب قوه قضاییه تاکید کرد که این مسئله به قوه قضاییه مربوط است و این حوزه باید در این مورد اطلاع رسانی کند؛ اپراتور ها بر اساس حکم قوه قضاییه که به آنها ابلاغ شده است این کار را انجام داده‌اند.

وزیر ارتباطات: کال تلگرام از طرف قوه قضائیه مسدود شده است

وی در ادامه افزود : «حدود یک ماه است که مسئولان تلگرام به دنبال راه‌اندازی تماس صوتی این شبکه در ایران هستند که در این خصوص دیدگاه‌های مختلفی از جانب اپراتورها در کشور وجود داشت. این سرویس با حکم قضایی که به اپراتورها ابلاغ شده، مسدود شده است.»

فیلترینگ تلگرام با توجه به محبوبیت این شبکه در فضای مجازی داخل کشور به دلائل متعددی از جمله کاهش چشمگیر سود اپراتورها به دلیل استفاده کاربران از این سرویس به جای تماس‌های صوتی قابل پیش‌بینی بود هرچند ظاهرا همچنان می‌توان از این سرویس در دیگر راه‌حل‌های دسترسی به اینترنت از جمله شبکه‌های ADSL و موارد مشابه استفاده کرد.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ