ویوو iQOO آمد: گوشی مخصوص بازی با رم 12 گیگابایتی!

0
2383
ویوو iQOO آمد: گوشی مخصوص بازی با رم 12 گیگابایتی!

نزدیک به سه هفته پیش خبرهائی در مورد ساب‌برند جدید Vivo با نام iQOO منتشر شد و چندی بعد اطلاعاتی در مورد این گوشی که Vivo iQOO خوانده می‌شود در دسترس قرار گرفت این گوشی اما طبق پیش‌بینی‌ها بالاخره به صورت رسمی معرفی شد؛ ویوو iQOO همانطور که انتظار آن می‌رفت یک گوشی مخصوص بازی با مشخصاتی پیشرفته و البته قیمتی بالا (به نسبت قیمت‌های این کمپانی‌)‌ست که مخاطبان خاص را هدف گرفته است. ویوو iQOO مثل یک پرچمدار بزرگ به اسنپ‌دراگون 855 مجهز بوده و پیشرفته‌ترین نسخه آن نیز 12 گیگابایت رم دارد. شارژ سریع 44 واتی نیز دیگر نکته برجسته در رابطه با این گوشی است.

شعار iQOO هیولای درون یا Monster Inside است که به خوبی از مشخصات بالای این مدل سخن می‌گوید. صفحه‌نمایش دستگاه 6.41 اینچی با فناوری ساخت OLED و سنسور اثر انگشت درون پنل است که این روزها در گوشی‌های پرچمدار به نکاتی معمول و متداول بدل شده‌‌اند. بالای این صفحه‌نمایش یک ناچ قطره‌ای کوچک وجود دارد که دوربین سلفی را در خود جای داده است.

ویوو iQOO آمد: گوشی مخصوص بازی با رم 12 گیگابایتی!

باتری گوشی 4 هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که با کمک شارژر فوق پر سرعت 44 واتی خود در عرض تنها 15 دقیقه از صفر تا 50 درصد شارژر می‌شود و پس از گذشته 30 دقیقه شارژ آن به 85 درصد می‌رسد. برای تکمیل شدن اعجاز این شارژر، بد نیست بدانید که کل پروسه شارژ این باتری با این شارژر تنها 45 دقیقه به طول می‌انجامد. البته این شارژر در نسخه پایه گوشی با رم 6 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایت غائب است و برای آن یک شارژر سریع ضعیف‌تر با توان 22.5 وات عرضه می‌شود.

با توحه به اینکه ویوو iQOO یک گوشی مخصوص بازی‌ست، طبق انتظار از سیستم خنک‌کننده محفظه بحار یا آنطور که ویوو می‌‌گوید «Super liquid cooling» استفاده شده و بسیاری از قابلیت‌های توربو از جمله AI Turbo، سنتر توربو، Net Turbo، کولینک توربو و گیم توربو (که همگی در یک عنوان یعنی Multi-Turbo مجنمع شده‌اند) در آن وجود دارد که شرایط بهتری را در حین استفاده از گوشی فراهم می‌کنند. ویوو همچنان از 30 درصد سرعت بالاتر در هنگام لود شدن اپلیکیشن‌ها، 70 درصد نرخ فریم بالاتر و سوئیچ اتوماتیک بین وای‌فای و 4G در این گوشی سخن می‌‌گوید.

ویوو iQOO آمد: گوشی مخصوص بازی با رم 12 گیگابایتی!

ویوو iQOO مجهز به سه دوربین در بخش پشتی‌ست که شامل یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، یک دوربین 13 مگاپیکسلی واید با سنسور Sony IMX263 و یک دوربین تعیین عمق 2 مگاپیکسلی می‌شود.

ویوو iQOO در دو رنگ آبی و نارجی با قیمت پایه 2,998 یوان (نزدیک به 450 دلار) برای نسخه 6GB/128GB ارائه شده و افزایش رم به 8 گیگابایت یا افزایش حافظه داخلی به 256 گیگابایت به ترتیب قیمت دستگاه را به 3,298 یوان (492 دلار) و 3,598 یوان (537 دلار) افزایش می‌دهد. در نهایت بالاترین نسخه این گوشی یعنی ورژن مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز 4,298 یوان (640 دلار) قیمت دارد. زمان حضور ویوو iQOO در بازار، 6 مارچ (15 اسفند 1397) تعیین شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ