پاناسونیک Lumix G100 دوربینی برای vloggerها

0
1858
پاناسونیک Lumix G100 دوربینی برای vloggerها

سال‌هاست که با حضور پر رنگ دوربین‌های موبایلی، بازار دوربین‌های خانگی و حتی نمونه‌‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای نیز کاملا کساد شده و بسیاری از عکاسان نیز حتی در برخی موارد از گوشی‌های موبایل خود برای گرفتن تصاویر استفاده می‌کنند. دوربین‌های حرفه‌ای اما هنوز در برخی موارد مثل اندازه سنسور، قابلیت تعویض لنز و برداشت تله‌فتو بر همتایان موبایلی خود برتری دارند و در برخی کاربری‌ها هنوز شرایط بسیار بهتری را نسبت به دوربین‌های موبایلی ارائه می‌کنند. یکی از این موارد به اینفلوئنسرهای ویدئویی یا اصطلاحا vloggerها تعلق دارد که روز گذشته شرکت پاناسونیک دوربین جدیدی را به نام Lumix G100 برای آن‌ها معرفی کرده است؛ Lumix G100 که می‌توان آن را ادامه‌ای بر Lumix G95 سال گذشته نامید نمونه‌ای کامپکت و کوچک با لنز قابل تغییر است که امکانات ویژه‌ای را برای vlogging ارائه می‌دهد.

پاناسونیک Lumix G100 دوربینی برای vloggerها

G100 به گفته پاناسونیک به یک سنسور «خردکننده اسمارت‌فون» 20.3 مگاپیکسلی مایکروفورتِرد بدون فیلتر پایین‌‌گذر مجهز شده که از یک تثبیت‌کننده تصویر هیبریدی 5 محوره بهره می‌برد. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین، 4K با 24 یا 30 فریم در ثانیه است و با کاهش وضوح به 1080p نیز می‌توان نرخ برداشت ویدئو را به 60p افزایش داد. چندین نسبت تصویر نختلف برای این ویدئوها قابل انتخاب است که از آن میان می‌توان به نسبت تصویرهای مناسب اینستاگرام یعنی 4:5، 5:4 و 9:16 اشاره کرد.

پاناسونیک Lumix G100 دوربینی برای vloggerها

در بخش پشتی دستگاه جدا از صفحه‌نمایش LCD کاملا قابل چرخش 3 اینچی، یک چشمی الکترونیکی بزرگ نیز در نظر گرفته شده که در مواقع وجود نور شدید می‌توان از آن برای کادربندی استفاده کرد. دیگر نکته جذاب در مورد این دوربین به سیستم صدای فضایی (spatial audio) نوکیا OZO Audio ان باز می‌گردد که از سه ردیف میکروفون، دو تا در جلو و یکی در پشت بهره می‌برد و امکان تنظیم کردن آن‌ها برای گرفتن تنها صدای جلو، تنها صدای پشت و یا ترکیبی از آن‌ها به صورت ساراند و فراگیر را دارد. نکته جالب دیگر در این بین که به خصوص vlogging این دوربین مرتبط است به امکان دنبال کردن صدا توسط میکروفون‌های جلویی همزمان با دنبال کردن چهره در دوربین باز می‌گردد که همواره از به گوش رسیدن یک صدای با کیفیت در جین فیلم‌برداری اطمینان حاصل می‌کند.

پاناسونیک Lumix G100 دوربینی برای vloggerها

Lumix G100 از بلوتوث و وای‌فای برای اتصال به اسمارت‌فون بهره می‌برد و درگاه micro HDMI آن نیز امکان ارسال ویدئوهای خالص 1080p به ریکوردرهای اکسترنال را فراهم می‌کند. امکان اتصال یک میکروفون خارحی نیز به این دوربین در نظر گرفته شده و می‌توان از درگاه microUSB آن (در زمان مورد استفاده نبودن دستگاه) برای شارژ باتری داخلی بهره گرفت. این دوربین طبیعتا با لنزهای Micro Four Third پاناسونیک هماهنگ بوده و به‌صورت پیش‌فرض با لنز 32-12 میلی‌متری f/3.5-5.6 مجهز به OIS داخلی ارائه می‌شود.

پاناسونیک Lumix G100 دوربینی برای vloggerها

Lumix G100 در زمان ارائه آن به بازار در پایان ماه جولای پیش رو، 749 دلار قیمت خواهد داشت که در مقایسه با G95 سال گذشته با قیمت 1,200 دلاری، نمونه‌ای کاملا ارزان‌تر و البته ساده‌تر به حساب می‌آید.

منبع

ارسال یک پاسخ