پاناسونیک G95 دوربین رده میانی بدون آینه 1,200 دلاری

0
1656
پاناسونیک G95 دوربین رده میانی بدون آینه 1,200 دلاری

دوربین‌های بدون آینه از یکی دو سال پیش به این سو از اهمیت بالائی در نزد سازندگان و کاربران حتی حرفه‌ای این کلاس برخوردار شده و به سبب وزن پائین‌تر و گه‌گاه قیمت مناسب‌تر شرایط بهتری را در مقایسه با دوربین‌های DSLR ارائه می‌کنند. در همین راستا شرکت‌های مختلف از فول‌فریم‌های بدون آینه‌ای مثل کانن EOS R و EOS RP، نیکون Z7 و Z6 و سونی A7 III رونمائی کردند. یک رده پائین‌تر اما دوربین‌های بدون آینه‌ای با سنسور کوچک‌تر قرار دارند که نمونه‌های مجهز به سنسور Micro Four Thirds که پاناسونیک امروز یکی از آنها را معرفی کرده است از آن جمله هستند. پاناسونیک G95 که امروز معرفی شد در حقیقت آپدیتی بر مدل G85 بوده و در هر دو بخش عکاسی و فیلم‌برداری امکانات جالب توجه‌ای را ارائه می‌کند. پاناسونیک G95 دارای سنسور CMOS با وضوح 20.3 مگاپیکسل است که از فیلتر پائین‌گذر در آن صرفنظر شده است البته سیستم لرزه‌گیر پنج مجوره به‌عنوان یک نکته بسیار مثبت هنوز در آن حضور دارد.

پاناسونیک G95 دوربین رده میانی بدون آینه 1,200 دلاری

پاناسونیک G95 از فناوری اتوفوکوس DFD یا Depth from Defocus بهره می‌برد که گونه‌ای از اتوفوکوس تشخیص کنتراست به حساب می‌آید و با وجود آنکه برای عکاسی (با سرعت تنها 0.07 ثانیه) بسیار سریع بوده و اشخیص چهره و چشم نیز در آن به خوبی انجام می‌شود اما در زمینه ویدئو چندان موفق نیست و با حرکت‌های سریع دست، اشکالاتی را در تصویر به‌وحود می‌آورد.

G95 از یک بدنه آلیاژ آلومینیوم با مقاومت در برابر گرد و خاک و آب بهره می‌برد و در بخش پشتی آن نیز یک صفحه‌نمایش کاملا چرخان سه‌ اینچی LCD با وضوح 1,240K دیده می‌شود. چشمی الکترونیکی این دوربین، در حقیقت یک صفحه‌نمایش OLED با وضوح 2,360K بوده که می‌توان از آن در محیط‌های آزاد با نور زیاد برای تنظیم کادر بهره گرفت. برای تکمیل شده ظاهر حرفه‌ای این دوربین نیز یک گریپ باتری جداگانه که امکان استفاده همزمان دو باتری را به شما می‌دهد برای G95 ارائه شده است.

پاناسونیک G95 دوربین رده میانی بدون آینه 1,200 دلاری

این دوربین از وضوح فیلم‌برداری 4K با 30 فریم در ثانیه و 1080p با 120 فریم در ثانیه بهره می‌برد و امکان دریافت خروجی HDMI از نوع 8 بیت 4:2:2 برای ضبط در ریکوردهای اکسترنال نیز وجود دارد. هدفون و میکروفون جداگانه همراه با وای‌فای و بلوتوث نیز برای این دوربین در دسترس قرار دارد.

Panasonic Lumix DC-G95 قرار است در ماه می با قیمت 1,199.99 دلار برای بدنه تنها به بازار ارائه شود.

منبع

ارسال یک پاسخ