پرچمدار جدید HTC با اسنپ‌دراگون 855؟

0
2673
پرچمدار جدید HTC با اسنپ‌دراگون 855؟

در سال 2011 و در زمان رونمائی HTC Sensation و Sensation XL،‌ این شرکت تایوانی رویائی‌ترین روزگار اوج بخش موبایل خود را تجربه کرد اما از آن زمان تاکنون،‌ این شرکت ماهیانه، فصل به فصل و سال به سال نزول بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد که به کاهش فوق‌العاده درآمد آن انجامید تا جائی‌که در آخرین گزارش مالی HTC از سه‌ماهه دوم سال 2018، زمزمه‌هائی مبنی بر انحلال بخش موبایل این برند و تمرکز روی تنها بیزینس سود ده آن یعنی واقعیت مجازی به گوش می‌رسد. در این شرایط و در حالی‌که اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان نسبت به ادامه حیات این برند حتی در آینده نزدیک ابراز تردید می‌کنند اما در عین حال خبرهای امیدوارکننده‌ای نیز از پرچمدار جدید HTC به گوش‌ می‌رسد.

جدیدترین خبر در این مورد به نقل از یکی از طراحان ارشد HTC به نام Kevin Duo در اکانت LinkdIn وی منتشر شده که طبق آن ظاهرا باید منتظر پرچمدار جدید HTC با مشخصات پردازشی قدرتمند از سوی این برند در آینده نزدیک باشیم. پس از آنکه شرکت HTC در سال جاری در قالب مدل U12 پلاس از Snapdragon 845 استفاده کرده بود حالا ظاهرا در پی آماده کردن شرایط برای حضور Snapdragon 855 در پرچمدار بعدی خود است. اسنپ‌دراگون 855 ظاهرا برپایه لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته خواهد شد که نسبت به نسل قبلی،‌ در زمینه پرفورمنس و مصرف انرژی عملکرد بهینه‌ای دارد و آن را با Kirin 980 جدیدترین هیولای پردازشی هواوی و البته Apple A12 که چند روز دیگر در قالب آیفون‌های جدید معرفی خواهند شد قابل مقایسه می‌کند.

پرچمدار جدید HTC با اسنپ‌دراگون 855؟

در سال جاری و با توجه به محدودیت عرضه شبکه‌های 5G اسنپ‌دراگون 855 همچنان به صورت مستقل با این قابلیت عرضه نمی‌شود و برای پشتیبانی از 5G به مودم جداگانه‌ای به نام X50 نیاز دارد که به جز 5G از 4G نیز پشتیبانی می‌کند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط Duo شرکت HTC در پی استفاده از X50 است که این خبر امیدوارکننده به معنای ترک نکردن بازار موبایل در آینده است.

منبع

ارسال یک پاسخ